2020. május 21., csütörtök

Angol Normál 05.21.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Köszönöm szépen Mindenkinek a beküldött munkákat ! :)
Össze fogom számolni a kisjegyeket és mindenkinek elküldöm emailben a kigyűlt nagy jegyeket, amiket aztán a KRÉTÁBA is be fogok írni.

A mai téma: 2A Comprehension- Szövegértés

1. TK 16.old./ 3. 
- Olvassátok el a szöveget és válaszoljatok a kérdésekre a VONALAS FÜZETbe teljes mondattal!
- Fordítsátok le a mondatokat a VONALAS FÜZETbe magyarra!

2. TK 16.old./4.
- Rajzoljátok le a következő táblázatot a VONALAS FÜZETbe!


NAME
CITY
COUNTRY
1.
Vera


2.
Ivan


3.
Paola


4.
John


5.
Natalie


6.
Peter


7.
Hiroki and Akiko


8.
Dong and Bik



-Hallgassátok meg a szöveget a következő linken!Page 16, Exercise 4
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu
- Egészítsétek ki a táblázatot a hallottak alapján!
- Írjatok igaz állításokat a gyerekekről a VONALAS FÜZETBE!
Ha lányról van szó jelöljétek pirossal, ha fiúról jelöljétek kékkel, ha több gyerekről van szó jelöljétek zölddel, a várost és az országot húzzátok alá, az igét pedig emeljétek ki szövegkiemelővel!
Pl. 1. Vera is from Rio de Janeiro.
      2. She is from Brazil.

3. Fényképezzétek le a VONALAS FÜZETET!

4. A képeket küldjétek el az email címemre 2020.05.21. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Német emelt

Kedves gyerekek!

Gyakoroljátok a felszólító mód képzését!

Mf. 15. /12. Figyeljetek a mondatok tartalmára és a példára!

Az ein/eine határozatlan névelőket már ismerjük.

Használtuk már korábban a mein/meine ( - az enyém, az én...) birtokos névmásokat a ruhánk bemutatásakor.
Emlékeztek? Hogyan fordítanátok?
A fordításokat írjátok le a füzetbe!

Meine Bluse ist rosa.
Mein T-Shirt ist blau.
Meine Socken sind braun.
Mein Pullover ist rot.

A dein/deine   is birtokos névmás, jelentése: a tied, a te....  .
Szintén igazodik a főnév neméhez: dein T-Shirt, deine Bluse, dein Pullover...  .

Oldjátok meg az alábbi feladatot a füzetben!

Tk. 30./1. 
 Írjátok le a szavakat mindkét birtokos névmással: mein Kissen, dein Kissen!
Folytassátok a füzetben!

Kérem a feladatokat a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 22.

Matematika 05.21.

Sziasztok!



Ma is gyakorolunk, és játszunk!

Egy redmenetás feladatsort állítottam össze, a cél hogy 70%-os eredményed legyen, ha kell többször is megoldhatod! De a füzetetbe számolj, ha kell, ne csak tippelgess!

link:redmenta

A játéknál is kell a füzetet használni, mert itt is kell számolni!

link:arányosság


Ma nem kérek fényképet!

Jó tanulást!

MArgó néni

Informatika 05. 21.

Kedves 5.b!

Az eddigi munkátokra, ahogy ígértem, jegyet adtam. Ha még nem tudod a jegyedet, akkor még pótolni, vagy javítani valód van. Nézd meg az utolsó levelem!

A mai feladatod:
1. Írd le a füzetedbe a következőket:


INFORMÁCIÓFELDOLGOZÁS
  • bőséges forrás az internet
  • több weblap kereshető adatbázisokat tárol
  • szövegeket, képeket menthetünk a helyi menü segítségével, melyeket saját dokumentumunkba illeszthetünk
  • megbízható adatokhoz hivatalos oldalakon, vagy több találat megtekintésével juthatunk
    .
 2.  Küldj egy ismertető dokumentumot Kovács Margit szobrászművészről! Kérek egy pár mondatos életrajzot és egy képet a művésznőről. Word-be is illesztheted, de levélben is elküldheted.
Segítség: írd be a címsorba: www.hung-art.hu ! A megjelenő oldalon a belépés gombra kattintás után egy adatbázisba jutsz, ahol a lap alján tudsz keresni.
Írd be Kovács Margit nevét és kattints a keresésre! A keresési eredményben a műveit fogod látni és mellette az adatoknál megtalálod a nevét is. Ha rákattintasz eljutsz az életrajzához. Ebből a szövegből kell kijelölés után jobb kattintással kimásolni az első pár sort és egy dokumentumba, vagy levélbe illeszteni. A művésznőről a képet innen is másolhatod, de az előző órákon tanult képkeresés módszerrel is kereshetsz. A képet szintén jobb kattintás-másolással tudod a dokumentumodba vagy a levélbe illeszteni.

3. Juss el a Code oldalon a feladatok végéig (19. lecke)! Itt tudsz belépni: CODE 5.B
A füzet képét és a feladat megoldását (Kovács Margit életrajza és képe) kérem elküldeni az e-mail címemre ezen a héten! Ha van pótolni valód, azt is!
Jó munkát!
Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com

Nyelvtan TZ

Kedves Gyerekek!
A nyelvtan TZ-ről néhány információ:

  • egyszer lehet kitölteni
  • 8-15 óráig lehet megkezdeni
  • 60 perced van rá
  • javító dolgozat nem lesz
  • ha bármilyen szabálytalanságot veszek észre (többszöri bejelentkezés, álnéven jelentkezés), a teljes dolgozatot törlöm, és kivétel nélkül mindenkinek 0 %-ot írok be
Tehát klikkelj ide, a neveddel jelentkezz be és hajrá!
https://redmenta.com/5.b nyelvtan tz
Sok sikert, jó munkát!
Melinda néni

TERMÉSZETISMERET (17)2020.05.21.



Kedves Gyerekek!

Először javítás A tulipán
1. Mai tananyag A BURGONYA. Nyisd ki a könyvet és olvasd el a 163-164. oldalt.

2. Mikor kész jöhet a VÁZLAT
Cím:                                           A burgonya

Föld alatti részei:
-gyökérzet →ebből föld alatti szár indul ki→helyenként megvastagodnak, ezek a gumók.

Gumó: -sok tápanyagot raktározó szár
            - mélyedéseibe rügyek helyezkednek
Igen értékes élelmiszer, takarmány és ipari nyersanyag.

Föld feletti részei:
                               -szára→dudvás szár
                               -levele→összetett levél
                               - virága→apró fehér, vagy halványlila
                               - termése→bogyó (sok méreganyagot tartalmaz)

Termesztése:
                     - a gumókat a talajba tavasszal elültetik
                     - legfontosabb növényápolási munka a töltögetés, gyomtalanítás
                     - virágzásig legalább 3x megismétlik a töltögetést, hogy minél több gumó fejlődjön
                     - a gumókat válogatják, szellős helyen tárolják.

Kártevője: a burgonyabogár
                   -petével szaporodik
                   - teljes átalakulással fejlődik→ szakaszai (pete-lárva-báb-kifejlett bogár)


3. Végül jöhet a munkafüzet 78. oldal 1,2,3,4 feladat.
1. feladat 163. oldal második bekezdés, valamint 163.2 kép segít
2. feladat. első kép 163. oldal 3. bekezdés második-harmadik kép 164. oldal 164.1 kép segít
3. feladat 163. oldal 4. bekezdés, valamint vázlat segít

Ha mindennel kész vagy kérem a vázlat fényképét az emailcímre elküldeni hunyaktermi5b@gmail.com 2020.05.26-ig (kedd)

Normál német

Hallo!

 Újabb állatokkal ismerkedünk meg. Írjátok ki a szótárba 8 állat nevét, ami tetszik nektek !

https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/tiere/tiere/52520

Olvassátok el a mondókát! Írjátok le a füzetbe, mely számokhoz melyik állat tartozik!

https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/wortschatz/tiere/im-zoo/22692

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2
  • TK 31 Meerkats olv.
  • TK 31 Zoo, zoo, zoo  olv.+húzd alá az állatneveket!
  • MF 22/1, 2, 4: Húzd alá az utalásokat! Help: Füz.: 2 igeidős old.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Thank You. Have a nice day.
Tóthné VK

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...