Kedves Gyerekek!
A múlt héten kiadott feladat megoldására még egy hetetek áll rendelkezésre.
A határidő: 2020.05.08.
Várom a rajzokat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com
Téma: színkeverés
Jó munkát!
2020. április 29., szerda
Német emelt
Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 2. lecke 1. részének olvasását, fordítását! ( Tk. 22-23. old.)
A szavakat tanuljátok meg!
Számos összetett főnévvel találkoztunk a lecke kapcsán. Ehhez kapcsolódik az alábbi feladat.
Mf. 11./2.
A feladat első részében figyeljetek arra, hogy a megtalált összetett főneveket névelővel együtt írjátok le a füzetbe!
Ezután a megtalált összetett főnevekkel kiegészített mondatokat is írjátok le a füzetbe!
Az elkészített munkákat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: április 30.
Gyakoroljátok a 2. lecke 1. részének olvasását, fordítását! ( Tk. 22-23. old.)
A szavakat tanuljátok meg!
Számos összetett főnévvel találkoztunk a lecke kapcsán. Ehhez kapcsolódik az alábbi feladat.
Mf. 11./2.
A feladat első részében figyeljetek arra, hogy a megtalált összetett főneveket névelővel együtt írjátok le a füzetbe!
Ezután a megtalált összetett főnevekkel kiegészített mondatokat is írjátok le a füzetbe!
Az elkészített munkákat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: április 30.
Matematika 04.29.
Sziasztok!
Ma nagy kihívás lesz! Remélem mindenkinek sikerül és tudom írni a 150 pontot!
1. Be kell lépni az okosdobozba!
Leírom, hogy kell!
Keresőbe beírod okosdoboz
Bejelentkezésre kattintasz: Felhasználói név : vezeték és keresztnév első 4-4 betűje ponttal elválaszva, ékezetek nélkül!
PL: Kovács Gábor kova.gabo
jelszó: a születési dátum: évhónapnap egybe pl: 19750312
Ezt használtad infó órán is!
Ezek után beléptél az okosdobozba!
Ha nem sikerül akkor regisztrálhaszt is , csak add meg az iskoládat is!
2. A nagyítóra kell kattintani, ami a keresőt jelenti és be kell írni a feladat nevét!
3. Amikor megoldottad a feladatot, mielőtt bezárnád kattints a személyes oldal fülre , lenyílik és megjelenik az új megosztás. Kattints rá és írd be az email címemet: margojelenfi@gmail.com
Ebben a pillanatban én megkapom az eredményed!
A következő feladat megoldását már automatikusan megkapom, ha közbe nem léptél ki.
Aki telefonon dolgozik, annak egy kicsit felborul a sorrend.
1 belép,
2. kiválasztja a megosztást.
3. megkeresi a feladatot
4. megoldja
Remélem sikerül mindenkinek. Ha bizonytalan vagy hogy sikerült-e fényképezd le és magadanak mentsd el. Ha azt írom, hogy nem látom, akkor tudod igazolni, hogy megcsináltad!
Ha ezt megcsinálaod, akkor nagy-nagy kihívást teljesítettél:
Okosdoboz feladatok
Kincskeresés
Koordinálj a tengeren
Titkos üzenet (KI az én legjobb barátom?)
Ezt a három feladatot kell megoldanod és megosztanod velem!
JÓ tanulást!
Jó pihenést, hisz a következő óránk hétfőn lesz!
Margó néni
Nyelvtan-Toldalékok
Kedves Gyerekek!
Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,egyszerű-toldalékos).
Ezután megtanultuk, hogy azt a szót, amin nincs toldalék tőszónak nevezzük (pl. kert, alma, szép) A toldalékos szó szótő+toldalékból áll. A toldalékok fajtái: képző-jel-rag.
Írjátok fel a mai dátumot a füzetbe!
Most írd fel a füzetbe az új anyagot:
A szóalkotó elemeket számozással jelöljük. Ezek a számok azért nagyon praktikusak, mert így nem kell odaírnom mindig, hogy szótő, képző, stb... Elég csak a saját számát odaírni, így könnyebb megjegyezned azt is, mi a toldalékok sorrendje.
SZÓTŐ 1.
KÉPZŐ 2.
JEL 3.
RAG 4.
Azt is megnéztük már, hogy a szótő nem feltétlenül mindig a legkisebb értelmes szó. Pl: almá/s, e/het, nyug/vó, majm/ok, lelk/es. Tehát a szótő nem a legkisebb értelmes szó, hanem az a szórész,amiről leválasztottuk a toldalékokat. Nem úgy keressük, hogy az értelmes szót keressük meg, hanem a toldalékot felismerve, azt leválasztva róla a kiindulási pontot kapjuk, vagyis az lesz a szótő. Ezt a szótőt 1-gyel jelöljük.
Oldjátok meg az alábbi feladatokat, majd küldjétek el a címemre: gondameli5@gmail.com
Határidő: április 30. 8 óra
A füzetbe írt vázlat segít!
a.)Miről szól a szöveg? Foglald össze röviden!
b) Az alábbi szavaknak állapítsd meg a szerkezetét a tanult módon:
aranyban: arany(1.)+ban(4.) (Fölé is írhatod a számot!)
mosolyognék:
almákat:
tüzemnél:
Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,egyszerű-toldalékos).
Ezután megtanultuk, hogy azt a szót, amin nincs toldalék tőszónak nevezzük (pl. kert, alma, szép) A toldalékos szó szótő+toldalékból áll. A toldalékok fajtái: képző-jel-rag.
Írjátok fel a mai dátumot a füzetbe!
Most írd fel a füzetbe az új anyagot:
A szóalkotó elemeket számozással jelöljük. Ezek a számok azért nagyon praktikusak, mert így nem kell odaírnom mindig, hogy szótő, képző, stb... Elég csak a saját számát odaírni, így könnyebb megjegyezned azt is, mi a toldalékok sorrendje.
SZÓTŐ 1.
KÉPZŐ 2.
JEL 3.
RAG 4.
Azt is megnéztük már, hogy a szótő nem feltétlenül mindig a legkisebb értelmes szó. Pl: almá/s, e/het, nyug/vó, majm/ok, lelk/es. Tehát a szótő nem a legkisebb értelmes szó, hanem az a szórész,amiről leválasztottuk a toldalékokat. Nem úgy keressük, hogy az értelmes szót keressük meg, hanem a toldalékot felismerve, azt leválasztva róla a kiindulási pontot kapjuk, vagyis az lesz a szótő. Ezt a szótőt 1-gyel jelöljük.
Oldjátok meg az alábbi feladatokat, majd küldjétek el a címemre: gondameli5@gmail.com
Határidő: április 30. 8 óra
A füzetbe írt vázlat segít!
a.)Miről szól a szöveg? Foglald össze röviden!
b) Az alábbi szavaknak állapítsd meg a szerkezetét a tanult módon:
aranyban: arany(1.)+ban(4.) (Fölé is írhatod a számot!)
mosolyognék:
almákat:
tüzemnél:
Irodalom-A Pál utcai fiúk
Kedves Gyerekek!
Vége felé közeledik a regényünk, lassan már minden eseményt felidéztünk, minden szereplőt jellemeztünk. Még egy kis feladatos-gyakorlós óra, kitartás! Jövő héten összefoglalunk, aztán írunk egy kis számonkérést! Húzzatok bele!
Mai feladatok:
Írd fel a dátumot!
Válaszolj a kérdésekre, aztán küldd el nekem a gondameli5@gmail.com-ra. Határidő: május 5.
Figyelj, mert a mai óra anyagát mindenkinek kell fotóban küldeni! Jegyet kaptok rá!
1. Másold le az alábbi idézeteket a füzetedbe, keresd meg, ki mondta őket!
1.............................................................
„Könnyű volt velem elbánni! Aki erősebb, az győz. A Pásztorok ellopták a golyóimat a múzeumkertben, mert ők voltak az erősebbek! Könnyű tíznek egy ellen! De én nem bánom. Engem meg is verhettek, ha úgy tetszik. Hiszen ha akartam volna, nem kellett volna a vízbe mennem. De én nem csaptam fel közétek. Inkább fojtsatok vízbe és verjetek agyon, de én ugyan nem leszek áruló, mint valaki, aki ott áll, ni… ott…”
2....................................................
„Ha gitt van, akkor megint egylet is van!”
3...................................................
„– Még valamit kell kérdeznem. A vezérünk azzal is megbízott, hogy kérdezősködjünk, mi van Nemecsekkel. Azt hallottuk, hogy beteg. És ha beteg, akkor arra is megbízásunk van, hogy meglátogassuk, mert olyan bátran viselkedett a múltkor nálunk, hogy mi az ilyen ellenséget nagyon becsüljük.”
4..............................................................
„– Kisbetűvel írták a nevemet… kisbetűvel írták az én szegény, tisztességes kis nevemet…”
2. Bizonyítsd be egy rövid, 5-6 mondatos fogalmazásban, hogy Nemecsek méltó példaképed lehet!
..................................................................................................................................
Vége felé közeledik a regényünk, lassan már minden eseményt felidéztünk, minden szereplőt jellemeztünk. Még egy kis feladatos-gyakorlós óra, kitartás! Jövő héten összefoglalunk, aztán írunk egy kis számonkérést! Húzzatok bele!
Mai feladatok:
Írd fel a dátumot!
Válaszolj a kérdésekre, aztán küldd el nekem a gondameli5@gmail.com-ra. Határidő: május 5.
Figyelj, mert a mai óra anyagát mindenkinek kell fotóban küldeni! Jegyet kaptok rá!
1. Másold le az alábbi idézeteket a füzetedbe, keresd meg, ki mondta őket!
1.............................................................
„Könnyű volt velem elbánni! Aki erősebb, az győz. A Pásztorok ellopták a golyóimat a múzeumkertben, mert ők voltak az erősebbek! Könnyű tíznek egy ellen! De én nem bánom. Engem meg is verhettek, ha úgy tetszik. Hiszen ha akartam volna, nem kellett volna a vízbe mennem. De én nem csaptam fel közétek. Inkább fojtsatok vízbe és verjetek agyon, de én ugyan nem leszek áruló, mint valaki, aki ott áll, ni… ott…”
2....................................................
„Ha gitt van, akkor megint egylet is van!”
3...................................................
„– Még valamit kell kérdeznem. A vezérünk azzal is megbízott, hogy kérdezősködjünk, mi van Nemecsekkel. Azt hallottuk, hogy beteg. És ha beteg, akkor arra is megbízásunk van, hogy meglátogassuk, mert olyan bátran viselkedett a múltkor nálunk, hogy mi az ilyen ellenséget nagyon becsüljük.”
4..............................................................
„– Kisbetűvel írták a nevemet… kisbetűvel írták az én szegény, tisztességes kis nevemet…”
2. Bizonyítsd be egy rövid, 5-6 mondatos fogalmazásban, hogy Nemecsek méltó példaképed lehet!
..................................................................................................................................
Agol E
Good morning!
Task 4 today:
Have a very nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- 150th lesson: Free time!
- Please relax!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Have a very nice day.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...