2020. április 2., csütörtök

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2

  • 2A  Farm animals más.+T
  • TK 20/1a  Írd a kölyök betűjét a szülő száma után!
  • TK 20/3 olv.
  • TK 21/4 Füz-be: Mit csinál Azra ekkor? (A(she)  Li(is)  Fi+ing  B.) Help: szöv.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Have a nice day.

Tóthné VK

OSZTÁLYFŐNÖKI E-MAIL CÍMEK 2020.04.02.

Kedves Gyerekek!

A tanárok e-mail címei, amire kérik a tanagyagot:

Magyar irodalom, nyelvtan: gondameli5@gmail.com

Matematika: margojelenfi@gmail.com

Történelem: bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com

Hon és népismeret: busijudithazifeladat@gmail.com

Informatika: zoldinfo936@gmail.com

Természet ismeret: hunyaktermi5b@gmail.com

Rajz: zsusztanitoneni0323@gmail.com

Ének: tbeatrix87@gmail.com

Angol emelt: digitalzoldisk@gmail.com

Angol normál: sz.k.e.english@gmail.com

Német emelt: messenger csoportba

Német normál: baranyi1015@gmail.com

Technika: messenger


Nyelvtan Helyesírási alapelvek- TZ

Kedves Gyerekek!
Ma délután 17 óráig tudjátok kitölteni a TZ-t.
Többször is neki lehet fogni, az a kérésem, addig csináld, amíg 100%-os lesz az eredményed!
Ezen a linken tudsz belépni, a neved kötelező megadnod!https://redmenta.com/5. b helyesírás
Jó munkát mindenkinek!
Melinda néni

Német emelt

Kedves gyerekek!

Ma elkezdjük a 2. lecke feldolgozását.

Ebben a kötetben is első témánk a lakóhely, a család.

Nézzünk néhány témához kapcsolódó új szót!
Írjátok ki ezeket a szótárfüzetbe és tanuljátok meg! 
A kiejtést hangüzenetben küldöm, hallgassátok meg!

Tk. 21.old-i fenti kép

das Dach, die Dächer   a tető
das Tor, -e  a kapu
der Gehsteig, -e    a járda 
der Zaun , die Zäune  a kerítés
das Blumenbeet,-e  a virágágyás
 die Eingangstür,-en   a bejárati ajtó
der Balkon,-e  az erkély
die Haustreppe,-n  házi lépcső
der Busch,die Büsche   a bokor 

Figyelmesen olvassátok el és fordítsátok le a kérdéseket!Válaszoljatok egész mondattal a kérdésekre!
Tk. 21./1.

A leckét küldjétek el a szokott módon!

Határidő: április 3.
 

OSZTÁLYFŐNÖKI (2)

Kedves Osztályom!

Nem szerettem volna ezen az órán ezzel a témával foglalkozni, de muszáj. Az egyik szemem nevet, a másik sír. Hogy értsétek miről beszélek. Mint már az előző osztályfőnöki órán is említettem, nagyon fontos a tananyag követése, a napról-napra való készülés, mert különben egy idő után képtelen leszel követni a tananyagot.
A héten megkaptam az összesítést az előző két hét munkájáról, ki hogyan dolgozik otthon, vannak akik nagyon ügyesen dolgoznak.
Vannak, akik hiányosan dolgoznak, és sajnos vannak gyerekek, akik bizonyos tantárgyakból még semmit nem csináltak, mérges vagyok.
Akik ügyesen dolgoznak az ő munkájuknak nagyon örülök, és megdicsérem őket, a következő tanulók: Barna Zita
Bóta Cintia
Bravik Sándor
Dömsödi Dorina
Egri Tímea
Gál Lilla
Kátai Róbert
Molnár Adél
Németh András
Oláh Barnabás
Akik nem látják a nevüket azoknak sajnos van elmaradása. Figyeljétek nagyon a határidőket, lefényképezendő tananyagokat, mit kér a tanár. Lehet, hogy csak elfelejtettél egy határidőt pótold.
Aki viszont, nem dolgozott még bizonyos tantárgyakból, az nem hiszem, hogy elfelejtette.
Ha nem tudsz valamit, ha bármilyen gondod van kérdez engem. Kérdezd meg osztálytársadat "remélem segítetek egymásnak".
Tudom, hogy nem egyszerű nektek, a szülőknek sem. Kitartás!!!

További szép napot.



Angol Normál 04.02.

Sziasztok!

Köszönöm szépen a megoldásokat!

A mai téma: ABC and spelling- ABC és betűzés

1. Hallgasd meg és énekeld a dalt!
Majd magadtól mondd el sorban az angol ABC-t többször.
https://www.youtube.com/watch?v=JztA7jArqiM

2. TK 10.old/ 1. Olvasd el az ABC-t sorban , visszafelé, a betűket mondd össze- vissza is!

3. Betűzd le a saját neved szóban!
Írd le a füzetedbe is! Fényképezd le!

How do you spell your name ? It's     E-N-I-K-O     S-Z-E-P-E-S-I-N-E    K-O-R-M-O-S-.

4. Tk 6/ 2a - Gyakorold a szavak betűzést!

5.. Halllgasd meg a videót és betűzd le a szavakat a füzetedbe!
- Amikor elindítod a videót tedd le a tálcára, vagy takard le a mobilodat, hogy ne lásd a képet!
- Csak hallgasd és hallás után írd le a a betűket egymás után!

https://www.youtube.com/watch?v=RSsCT4JivBk

- Nézd meg a videót és ellenőrizd le, hogy jól írtad-e!
Ha igen pipáld ki zölddel és írd oda hány pontot érél el! A helyesen leírt betűket számold össze és írd le a számot a szavak mellé!
- Fényképezd le a füzetedet!

6. A fényképeket küldd el nekem e-mail-ben 2020.04.02. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

TERMÉSZETISMERET 5. 2020. 04. 02.

Kedves Gyerekek!

A mai órán haladunk tovább, a tananyag a következő: A SZÉL ÉS A CSAPADÉK.

1. Először ellenőrizzétek le a munkafüzetben az előző leckét - A levegő felmelegedése - a kép segítségével, és javítsátok a hibákat. Mf.: 62. oldal

Fontos: mivel letelt a két hét próbahét ez a hét már éles. Az egyik jegyed a visszaküldött vázlat képeikből lesz, hogyan dolgozol otthon, aki visszaküldte a vázlat képét annak semmi dolga a múltheti tananyaggal, csak javítani, aki nem küldte még az pótoljon, ma még lehet pótolni. Figyeljétek nagyon a határidőket.
2. Ha ezzel készen vagytok, vegyétek elő a tankönyvet, és olvassátok el a Tk.: 138. oldalt. 
3. Utána a természet ismeret füzetbe írjátok le a következő VÁZLATOT

Cím:                                           A szél és a csapadék

Szél: a földfelszínnel párhuzamosan mozgó levegőt szélnek nevezzük.

A szél elnevezése: attól függ, hogy melyik égtáj felől fúj.

Keletkezésének oka: az eltérő felmelegedés. A meleg levegő felemelkedik, és a helyére hűvös levegő áramlik.

4. Végül vegyétek elő a munkafüzetet és töltsétek ki a könyv és a vázlat segítségével. Mf.: 63. oldal 1,2,3 feladatot.

Az 1. feladat megoldásában segít a könyv 138.1. ábra rajza, valamint A SZÉL fejezetnél a második bekezdés.

Ha mindennel készen vagytok, fényképezd le a vázlatot és küld el a hunyaktermi5b@gmail címre
2020. 04. 09-ig. (hétfő).




Történelem Hűbériség és lovagkor

Kedves 5. osztály!

Elvileg az ókori Rómás teszt eredményét már mindenkivel közöltem, hétvégén majd a Kereszténység témakörében összegyűjtött pontjaidat fogom elküldeni neked. Javaslom, hogy egy külön papírra írd ki magadnak, hogy éppen mennyi pontnál jársz, nehogy a lezáráskor kellemetlen meglepetés érjen... Még két alkalommal lesz lehetőséged pontokat gyűjteni, mielőtt letelik az egy hónap.

Ma pedig folytatjuk tovább az anyagot!
Az új témánk: Középkor, Nagy Károly, a hűbériség kialakulása és a lovagkor (TK: 122-129. oldal, ha lejjebb olvasol, segítségül összefoglaltam nektek a lényeget)
Mivel ezek a témák szorosan összefüggnek, nem akartam szétszabdalni őket... ezért ez szintén 2 töri óránk anyaga lesz! A feladatok elvégzésére 2 heted lesz!

KÖZÉPKOR, NAGY KÁROLY, A HŰBÉRISÉG KIALAKULÁSA

Már korábban tanultuk, hogy 5 nagy történelmi kort különböztetünk meg: őskor, ókor, középkor, újkor és jelenkor. A hatalmas Nyugatrómai Birodalom Krisztus utáni 476-os bukásával véget ért az ókor, s kezdetét vette az új történelmi kor: a középkor. A mai órától kezdve a középkor mintegy 1000 éves történetével fogunk megismerkedni!

Középkor: 476-tól (Nyugatrómai Birodalom bukásától) 1492-ig tart (Amerika felfedezéséig)

A Nyugatrómai Birodalom bukása után Európa nyugati felében barbár germán népek alapítottak kisebb államokat. (A Keletrómai Birodalom császárai azonban meg tudták őrizni hatalmukat, így államuk, a Bizánci Császárság még sokáig fennmaradt.) Az egyik ilyen germán nép a FRANK, akik a mai Franciaország területén telepedtek meg. 

Uralkodójuk, Nagy Károly hatalmas birodalmat hozott létre, majd sok szomszédos germán népet legyőzve, császárrá koronáztatta magát a pápával.

A frankok között terjedt el először a hűbériség.


LOVAGKOR
- Nézd meg a következő VIDEÓTANÁR videót:

     (6 perc 40 másodpercig kellene megnézni a videót)
- MOZAWEB-en: Középkori lovagok (3D)
- MOZAWEB-en: Középkori vár (videó)

És íme a feladatok, amelyekből KETTŐT kell megcsinálni, bármilyen segítséget használhatsz (ha van kedved és energiád többet is megoldhatsz, de pontot csak kettőre tudok adni):
- Ha lehetőséged van rá, a szünetben nézd meg a következő filmet: LOVAGREGÉNY (Nagyon sok mindent bemutat ebből a korból, a korra jellemző ruhákat, fegyvereket, lovagi tornákat stb. és nem utolsó sorban egy híres színész, Heath Ledger játssza a főszerepet…)
- Hogyan ajánlanád a filmet másoknak? Készíts filmajánlót, kedvcsinálót osztálytársaidnak! Min. 10 mondat (15 pont)
- Minimum 10 vázlatpontban foglald össze a Lovagregény című film történetét, cselekményvázlatát! (25 pont)
- Rajzlapra készítsd el a film plakátját! (10 pont)

- Rajzlapra készíts nekem a film bármelyik jelenetéből illusztrációt! Írd is le, hogy éppen melyik jelenetet örökítetted meg! (10 pont)

Ha vkinek sajnos technikai okok miatt nem megoldható a film megtekintése, azok a következő feladatok megoldásával gyűjthetnek pontokat. Ezek közül is kettőt kell megcsinálni! (Aki a filmet megnézte, innen is választhat feladatot)

Mi az oka annak, hogy nem tudtad megnézni a Lovagregény című filmet? (KÖTELEZŐ MEGINDOKOLNI mindenkinek, aki nem tudta megnézni a filmet!)

- Gyűjtsd össze ötletbörze/szófelhő formájában a legfontosabb lovagi erényeket! (Min. 5-öt) (10 pont)
- Képregény formájában mutasd be, hogy hogyan lesz az apródból lovag? (15 pont)
- Készítsd el/Rajzold meg saját lovagi címered! (Magyarázd el, hogy miért szerepelnek azok a jelképek a címeredben!) (20 pont = Címer + magyarázat)
- Írd meg középkori stílusban a lovagi fogadalmadat (Lovagi Kódex alapján)! Min. 10 mondat (25 pont)
- Keressél lovagkorral kapcsolatos irodalmi alkotásokat! (2 db) (15 pont)
- Próbálkozz egy lovagról szóló vers megírásával! (20 pont)
Ha pedig nagyon megtetszett ez a történelmi korszak, hallgathatsz az interneten lovagkori zenéket is! J
HATÁRIDŐ: április 16., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni

Normál német

Hallo!

Ragozzátok az igéket!  Tk. 85/1.

Segítségül:

sitzen-ül
hören-hallgat
spielen-játszik
schreiben-ír
frisst-eszik   ragozva
schläft-alszik   ragozva

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...