2020. március 31., kedd

Informatika 03. 31.

Kedves 5.b!

18 tanulótól nem kaptam meg a füzetképet! Kérem pótolják!
Az órai munkát is értékelni fogom.
Sokan nem léptetek be a CODE oldalára sem! 

Mai feladatok:
  1. Fogalmazd meg a fenti kép alapján a teakészítés algoritmusát! Írd le a füzetedbe pár szóval a menetét!
  2.  Írd le a füzetedbe a következőket:
Internet: világméretű hálózat
www: World Wide Web
Az információk weblapokon (honlapokon) találhatók.

Böngészőprogram: weblapok megnyitására alkalmas program. Pl.: Mozilla Firefox, Google Chrome.

      3.   Folytasd a Code oldalon a 4., 5. leckével! Belépés itt: CODE 5.B

A füzetet kérem fényképezni és elküldeni a zoldinfo936@gmail.com e-mail címre!

Köszönöm! Jó munkát!
Gál Anita

Matematika 03.31.

Sziasztok!
Tegnap megírtátok a témazárót! Ha jó emailcimet adtatok meg akkor ma megkapjátok a visszajelzésemet, hogy hány pontot értetek el! Aki még nem írta meg kérem pótolja4
Azt észrevettem, hogy nagyon figyelmetlenek voltatok, ennél pontosabb munkát várok tőletek!

Ma egy új témába kezdünk!

Óra témája: Egész számok

Készítettem egy rövid bemutatót, szeretném ha megnéznétek!

link:bemutató

Ezután a rövidke összefoglaló után egy videót is hoztam nektek, ezt is nézzétek meg!

link:videótanár

Ha még mindig nem minden világos, akkor olvasd el a tankönyv következő oldalait.249-255. Soknak tűnik, de nem az mert sok példa és feladat van, csak az elméletet olvasd el!

Ha úgyérzed, hogy mindent tudsz, akkor jöhet a játék. Ma egy szabadulószobát készítettem, nektek, csak az tud kijutni, aki megértette a mai óra anyagát!
Ez a hetedik kihívás! Könnyen teljesíthető!

link:szabadulószoba

Ma nem kérek fényképet, ha kijutottál, akkor én azt látom az oldalamon!
Jó tanulást!
Margó néni

TERMÉSZETISMERET 4

Kedves Gyerekek!

A mai órán folytatjuk a tananyagot A LEVEGŐ FELMELEGEDÉSE.
A második fele következik.
1. Először olvasd el a tankönyvben a tananyagot Tk.:136. oldal
2. Ezután vedd elő a természet ismeret füzetedet és folytasd a tegnapi vázlatot:
Vázlat:

3. Hőmérsékleti adatok: 
NAPI HŐINGÁS: a nap során mért legmagasabb és legalacsonyabb hőmérséklet közötti különbség                                  adja meg.
Példa: reggel 2 ०C fok , délben 18 ०C fok, este 4 ०C fok
A napi hőingás: 16 ०C fok

NAPI KÖZÉPHŐMÉRSÉKLET: ha a nap során megmért adatokat összeadjuk és elosztjuk a                                                                     mérések számával, megkapjuk a napi középhőmérsékletet.
Példa: reggel 1 ०C fok, délben 12 ०C fok, este 2 ०C fok
N-Khm: (1०C+12०C+2०C):3=5०C

HAVI KÖZÉPHŐMÉRSÉKLET: napi középhőmérsékleteket kell összeadni és elosztani a darab számmal.

ÉVI KÖZÉPHŐMÉRSÉKLET: havi középhőmérsékleteket kell összeadni és elosztani a darab számmal.

HAVI KÖZEPES HŐINGÁS: az adott hónapban mért legmagasabb és legalacsonyabb napi hőingás közötti különbség.

ÉVI KÖZEPES HŐINGÁS: a legmelegebb és leghidegebb hónap közötti különbség.

Ha kész a vázlat, nyisd ki a munkafüzetet, és tölts ki a könyv és a vázlat segítségével a Mf.: 62. oldal 4, 5, 6-os feladatát.

Ha ezzel is megvagy, megint a kész vázlatot kérem lefényképezni és elküldeni a következő e-mail címre hunyaktermi5b@gmail.com 2020. 03. 02. (csütörtök). Figyelj rövid a határidő, mert csütörtökön az órarend szerint megint természetismeret órád lesz.

UI.: a 4. feladatnál figyeld az égtájakat a napszakhoz , és a napnak az ívét az évszakhoz.
Ne felejtsétek, ma telik le a határidő a vázlat küldéséhez, ez már éles, ebből lesz az egyik jegyed, hogyan dolgozol otthon. Vannak páran, akik még semmit nem küldtek.

A Pál utcai fiúk


Kedves Gyerekek! 
Remélem, mindenkinek tartalmasan telt a hétvége és kihasználtátok a remek időt, a gyönyörű napsütést, így újult erővel, teve energiával tudtok nekifogna a heti munkátoknak!
A regény fogalmát remélem, leírtátok, megtanultátok. 
Kérlek, folytasd a füzetben a vázlatot, írd fel a füzetbe tollal:
1. A mű üzenete:
  • a gyengék sokszor többet tesznek az erőseknél
  • a világ tele van erőszakkal, és az nem jó!
  • nagyon fontos az összetartás, küzdeni egymásért
2. A mű szerkezete:
  • fejezetekre tagolódik, fejezetekből áll
  • 2 gyerekcsapat küzdelme áll a középpontban (Pál utcaiak-Vörösingesek). Kettejük konfliktusa a grundért folyó küzdelem.
  • Csúcspont maga a harc.
  • mindkét csapat vesztessé válik
  • következmény: Nemecsek halála, a grund elvesztése

Folytasd a füzetben azzal, hogy a Tk. 228. o. található Rendszerezzünket bemásolod a füzetbe!
Ezután oldd meg a lenti feladatot!


Válaszokat most is a gondameli5@gmail.com címre kérem!
Határidő: április 1. (Ez nem tréfa:) )
Ne felejtsd el aláírni, hogy láttad a bejegyzést!
Melinda néni

Történelem Kereszténység 2.

Kedves 5. osztály!

EMLÉKEZTETŐ: A kereszténységgel kapcsolatos feladatok beküldési határideje április 2., reggel 8 óra! Már nagyon sok szép feladatmegoldást kaptam, szóval van köztetek sok szorgalmas tanuló is! Az Ókori Római teszt kijavítását elkezdtem, de még szükségem van egy pici időre az összesítéshez… Köszönöm a türelmeteket! :)




Jó munkát!
Kriszta néni

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...