Kedves Gyerekek!
Elfelejtettem reggel feltenni a munkafüzet javítókulcsát, mely az előző lecke anyaga (AZ ÖRÖK NYÁRTÓL A JÉGVILÁGIG (nem jégvirágig, aranyosak vagytok, de nem a Jégvarázst tanuljuk).
2020. március 26., csütörtök
Nyelvtan-Helyesírás-gyakorlás
Kedves Gyerekek!
Ma nyelvtan óránk lesz!
Feladat:
Tk. 97.o. összefoglalást olvasd el!
Tk. 98. o: Mely csoportba sorolnád az alábbi szavakat!- Füzetbe a 4 csoportot táblázatba írd fel, alá írd le a szavakat a megfelelő helyre!
Mf. 59. o/1. A feladatot füzetben oldd meg!
A megoldásokat ismét a gondameli5@gmail.com címre várom!
Ajánlom az alábbi videót, rövid, nézd meg!
https://zanza.tv/magyar-nyelv/helyesirasi-ismeretek/magyar-helyesiras-alapjai
Ne felejtsd el aláírni!
Határidő: következő óra!
Jó munkát!
Melinda néni
Ma nyelvtan óránk lesz!
Feladat:
Tk. 97.o. összefoglalást olvasd el!
Tk. 98. o: Mely csoportba sorolnád az alábbi szavakat!- Füzetbe a 4 csoportot táblázatba írd fel, alá írd le a szavakat a megfelelő helyre!
Mf. 59. o/1. A feladatot füzetben oldd meg!
A megoldásokat ismét a gondameli5@gmail.com címre várom!
Ajánlom az alábbi videót, rövid, nézd meg!
https://zanza.tv/magyar-nyelv/helyesirasi-ismeretek/magyar-helyesiras-alapjai
Ne felejtsd el aláírni!
Határidő: következő óra!
Jó munkát!
Melinda néni
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Anna, Bandi, jelezz vissza!
Goodbye!
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2
- TK 18/1c Füz.: csak kérdés
- TK 18/2a,b Füz. (Help: TK 15)
- TK 18/3 (letter=betű)
- 1 Holidays and...szavai más.+T
- TV: M5 - 11:00 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Anna, Bandi, jelezz vissza!
Goodbye!
Tóthné VK
Matematika 03.26
Sziasztok Hőseim!
Már a 4. kihívásnál járunk, nagyon gyorsan telnek így is a napok! Még mindig vannak láthatatlan tanulók, akik a névsorba benne vannak, viszont nem csinálnak semmit! Úgy gondolom, most mindenkinek aktívnak kellene lenni, ez mindenkinek az érdeke!
Akik az én csoportomba voltak azoknak már van lerningApps belépési jelszava. A többieknek, a mai feladat beküldése után fogom a válaszba leírni a jelszót és azonosítót!
4. kihívás
Ma egy nagyon érdekes dolgot fogunk megtanulni. Készítettem hozzá megint egy bemutatót és videót is találtam. remélem ez a két segítség, tényleg segítség lesz!
De előtte a kvíz! Kérem, hogy mindenki a teljes nevét írja és csak egyszer oldja meg. Ha esetleg kidobja a játék akkor írja meg nekem!
linkkvíz
kód:0590698
Kész! Akkor vedd elő a füzeted és írd fel a címet!
Törtből tizedestört
Nézd meg a segítségeket!
linkbemutató
link:videó
A bemutatóm kicsit furcsán ért véget, azt akartam még mondani remélem érthetően mondtam el a feladatok megoldását!
A filmezés után olvasd is el amit láttál: tk218-219
A következő feladatokat kell a füzetbe megoldani és a szokott módon beküldeni!
1., tk219/B1a, b (mind a két feladatból csak az első 4-et kérem)
Vagyis összesen 8 feladatot!
Jó tanulást!
Margó néni
Már a 4. kihívásnál járunk, nagyon gyorsan telnek így is a napok! Még mindig vannak láthatatlan tanulók, akik a névsorba benne vannak, viszont nem csinálnak semmit! Úgy gondolom, most mindenkinek aktívnak kellene lenni, ez mindenkinek az érdeke!
Akik az én csoportomba voltak azoknak már van lerningApps belépési jelszava. A többieknek, a mai feladat beküldése után fogom a válaszba leírni a jelszót és azonosítót!
4. kihívás
Ma egy nagyon érdekes dolgot fogunk megtanulni. Készítettem hozzá megint egy bemutatót és videót is találtam. remélem ez a két segítség, tényleg segítség lesz!
De előtte a kvíz! Kérem, hogy mindenki a teljes nevét írja és csak egyszer oldja meg. Ha esetleg kidobja a játék akkor írja meg nekem!
linkkvíz
kód:0590698
Kész! Akkor vedd elő a füzeted és írd fel a címet!
Törtből tizedestört
Nézd meg a segítségeket!
linkbemutató
link:videó
A bemutatóm kicsit furcsán ért véget, azt akartam még mondani remélem érthetően mondtam el a feladatok megoldását!
A filmezés után olvasd is el amit láttál: tk218-219
A következő feladatokat kell a füzetbe megoldani és a szokott módon beküldeni!
1., tk219/B1a, b (mind a két feladatból csak az első 4-et kérem)
Vagyis összesen 8 feladatot!
Jó tanulást!
Margó néni
Német emelt
Kedves Gyerekek!
A mai órán szövegértési feladat következik.
Tk. 14. old.
Ne felejtsétek el a szokott módon a beszámozott állítások közül megkeresni a szövegben is az általatok helyesnek gondolt mondatot!
A másik feladat pedig a főnevek többes számú alakjáról szól.
Mf. 8./10.
Mf. 8./11.
A mai órán szövegértési feladat következik.
Tk. 14. old.
Ne felejtsétek el a szokott módon a beszámozott állítások közül megkeresni a szövegben is az általatok helyesnek gondolt mondatot!
A másik feladat pedig a főnevek többes számú alakjáról szól.
Mf. 8./10.
Mf. 8./11.
Irodalom-A Pál utcai fiúk Film3.
Kedves Gyerekek!
3 órán lett volna lehetőségünk megnézni órán A Pál utcai fiúk c. filmet. Kérlek Benneteket, ha eddig nem tettétek, nézzétek meg!
Munkafüzet: 74. o/4, 5, 6, 7 Megoldást fotóban kérem: gondameli5@gmail.com
Megjegyzésben írd alá!
Szorgalmi: keresd a learning apps-ban A Pál utcai fiúk mappát, folyamatosan töltöm feladatokkal!
A megoldását a március 31-i órára kérem!
Köszönöm!
Melinda néni
3 órán lett volna lehetőségünk megnézni órán A Pál utcai fiúk c. filmet. Kérlek Benneteket, ha eddig nem tettétek, nézzétek meg!
Munkafüzet: 74. o/4, 5, 6, 7 Megoldást fotóban kérem: gondameli5@gmail.com
Megjegyzésben írd alá!
Szorgalmi: keresd a learning apps-ban A Pál utcai fiúk mappát, folyamatosan töltöm feladatokkal!
A megoldását a március 31-i órára kérem!
Köszönöm!
Melinda néni
Informatika 03. 26.
Kedves 5.b!
Megnézetem az előző házitokat. 9 tanuló sikeresen töltött fel képet a szerverre és láttam még további 3 tanulót aki ugyan járt bent, de képet nem tudott feltenni, csak kis rendetlenséget hagyott maga után. Sebaj, majd rendbekapjuk!
A feladatokat már látom, hogy nem oda fogom kérni.
A szövegszerkesztést egy kicsit félre fogjuk tenni. A telefonodon érdekességképpen azért megnézheted a Word-öt. Ha van kedved, küldhetsz telefonon szerkesztett szöveget a zoldinfo936@gmail.com email címemre.
Amit viszont mindenkinek csinálnia kellene a code. ITT tudsz belépni, a jelszó a füzeted elejében van. A héten az első 3 leckét kellene megcsinálnod. Ha elhagytad a jelszavadat, írj a fenti email címre!
A füzetedbe írj még le egy új fogalmat:
Algoritmus: egy feladat megoldását eredményező, véges számú lépések sorozata.
Fényképezd le, majd küldd el nekem a fenti email címre!
Köszönöm!
Jó munkát!
Gál Anita
Megnézetem az előző házitokat. 9 tanuló sikeresen töltött fel képet a szerverre és láttam még további 3 tanulót aki ugyan járt bent, de képet nem tudott feltenni, csak kis rendetlenséget hagyott maga után. Sebaj, majd rendbekapjuk!
A feladatokat már látom, hogy nem oda fogom kérni.
A szövegszerkesztést egy kicsit félre fogjuk tenni. A telefonodon érdekességképpen azért megnézheted a Word-öt. Ha van kedved, küldhetsz telefonon szerkesztett szöveget a zoldinfo936@gmail.com email címemre.
Amit viszont mindenkinek csinálnia kellene a code. ITT tudsz belépni, a jelszó a füzeted elejében van. A héten az első 3 leckét kellene megcsinálnod. Ha elhagytad a jelszavadat, írj a fenti email címre!
A füzetedbe írj még le egy új fogalmat:
Algoritmus: egy feladat megoldását eredményező, véges számú lépések sorozata.
Fényképezd le, majd küldd el nekem a fenti email címre!
Köszönöm!
Jó munkát!
Gál Anita
TERMÉSZETISMERET 3. 2020.03.26.
Kedves Gyerekek!
A mai órán folytatjuk a tanagyagot, A LEVEGŐ FELMELEGEDÉSE. Az óra anyagát két részletben fogjuk feldolgozni, a másik felét jövőhéten kapjátok meg.
A következő lépésenként haladjatok.
1. Először olvasd el a tankönyvben a tananyagot: Tk.: 135. oldal.
2. Ezután vedd elő a természet ismeret füzetedet, és írd le a következő VÁZLATOT:
CÍM A levegő felmelegedése
1. Időjárásnak nevezzük: a szél, a csapadék, a hőmérséklet, és a napsugárzás állandó változását.
2. Napsugárzás: - először a földfelszínt melegíti fel
- ez adja át a meleget a felette lévő légrétegnek
- ezért a talaj közelében általában magasabb a hőmérséklet
- a hőmérséklet értéke a földfelszíntől távolodva átlagosan 200 m-ként 1०C fokkal csökken
- a levegő hőmérséklete napszakonként, és évszakonként változik, mert a napsugarak eltérő hajlásszögben érik a Földet.
Mikor megcsináltad a vázlatot, nyisd ki a munkafüzetedet, és a könyved és vázlatod segítségével töltsd ki a Mf.: 62. oldalon az 1,2,3 feladatot.
A mai órán folytatjuk a tanagyagot, A LEVEGŐ FELMELEGEDÉSE. Az óra anyagát két részletben fogjuk feldolgozni, a másik felét jövőhéten kapjátok meg.
A következő lépésenként haladjatok.
1. Először olvasd el a tankönyvben a tananyagot: Tk.: 135. oldal.
2. Ezután vedd elő a természet ismeret füzetedet, és írd le a következő VÁZLATOT:
CÍM A levegő felmelegedése
1. Időjárásnak nevezzük: a szél, a csapadék, a hőmérséklet, és a napsugárzás állandó változását.
2. Napsugárzás: - először a földfelszínt melegíti fel
- ez adja át a meleget a felette lévő légrétegnek
- ezért a talaj közelében általában magasabb a hőmérséklet
- a hőmérséklet értéke a földfelszíntől távolodva átlagosan 200 m-ként 1०C fokkal csökken
- a levegő hőmérséklete napszakonként, és évszakonként változik, mert a napsugarak eltérő hajlásszögben érik a Földet.
Mikor megcsináltad a vázlatot, nyisd ki a munkafüzetedet, és a könyved és vázlatod segítségével töltsd ki a Mf.: 62. oldalon az 1,2,3 feladatot.
A 3. feladatnál a diagramról kell leolvasnod az adatokat.
Először magasságkülönbséget számolj - lesz egy földfelszíni magasság értéked, meg egy hegycsúcsi magasság értéked.
A hegycsúcsi értékből kivonod a földfelszíni magasságértéket megkapod a magasságkülönbséget.
Mivel tudod, hogy 200 m-ként 1 ०C fokkal csökken a hőmérséklet a földfelszíntől távolodva, a magasságkülönbség értékét elosztod 200-zal, megkapod a hőmérséklet különbséget. Ezt követően a hegy lábánál lévő értékből, melyről tudjuk, hogy 20 ०C fok, kivonod a hőmérséklet különbséget, és megkapod hány fok lesz a hegycsúcson.
Ha kész vagy fényképezd le a füzetben a vázlatot, írd a lap tetejére, vagy aljára a neved, és küld el a következő e-mail címre: hunyaktermi5b@gamil.com 2020. 03. 31-ig (kedd)
UI.: ne feledjétek a határidőket, minden tantárgyból, a héten letelik a két hetes türelmi idő. Ha van olyan tantárgyad, amiből még nem küldtél vissza anyagot, vagy nem jeleztél a tanárodnak pótold, mert ez a feladatod. Tudom, hogy nem könnyű, de ha nem jelzel következményekkel fog járni. Nálam természet ismeretből ebből lesz az egyik jegyed, ha nem küldöd határidőre, ne akarj ötöst. Az előző órai anyagnak ma telik le a határideje: Az örök nyártól a jégvilágig.
Angol normál 03.26., 03.27.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Nagyon szépen dolgoztok , köszönöm a képeket, visszajelzéseket!
A hét újdonsága: a csütörtöki és a pénteki óra anyagát egyszerre teszem közzé.
FONTOS!! Nem kell mindet egyszerre megcsinálni!
1.Nézd meg mennyi feladatod van !
2.Tervezd meg, hogy mikor tudod megcsinálni!
3.Csináld meg és fényképezd le!
4.Küldd vissza e-mail-ben a megadott határidőre!
5.Írd meg nekem, hogy melyik tetszett jobban :
a)az órarend szerinti feladatmegoldás és visszaküldés vagy
b) a saját időbeosztás szerinti feladatmegoldás, képek összegyűjtése és együttes visszaküldése
Csütörtök 03.26.
Téma: Numbers 1-100- Számok 1-100
1. Nézd meg a videót! Minden kerek tízesnél állítsd meg és ismételd el a számokat!
https://www.youtube.com/watch?v=e0dJWfQHF8Y
2. Írd le a 100-nál nagyobb számokat számmal és betűvel a VONALAS füzetedbe!
3. Fényképezd le!
4. TK9/11a,b - Nézd meg a This old man című videót és számozd be a képeket és karikázd be azokat, amik nem szerepelnek a videóban!
https://www.youtube.com/watch?v=3cnDThjLiyc
A dal karaoke verziója:
https://www.youtube.com/watch?v=MaXiJMhpHRE
5. Fényképezd le!
Péntek 03.27.
Téma: What's your telephone number?- Mi a telefonszámod?
1. Nézd meg a videót és írd le a kérdést angolul és a telefonszámokat a VONALAS füzetedbe!
https://www.youtube.com/watch?v=83zZsuTQ498
2. Fényképezd le!
3. TK 8.old/ 2a- Olvasd el a párbeszédet és írd le gyerekek telefonszámát számmal a füzetedbe!
4. Fényképezd le!
Az összegyűjtött képeket küldd el az e-mail címemre!
Határidő: 2020.márc.27. 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát !
Enikő néni
Nagyon szépen dolgoztok , köszönöm a képeket, visszajelzéseket!
A hét újdonsága: a csütörtöki és a pénteki óra anyagát egyszerre teszem közzé.
FONTOS!! Nem kell mindet egyszerre megcsinálni!
1.Nézd meg mennyi feladatod van !
2.Tervezd meg, hogy mikor tudod megcsinálni!
3.Csináld meg és fényképezd le!
4.Küldd vissza e-mail-ben a megadott határidőre!
5.Írd meg nekem, hogy melyik tetszett jobban :
a)az órarend szerinti feladatmegoldás és visszaküldés vagy
b) a saját időbeosztás szerinti feladatmegoldás, képek összegyűjtése és együttes visszaküldése
Csütörtök 03.26.
Téma: Numbers 1-100- Számok 1-100
1. Nézd meg a videót! Minden kerek tízesnél állítsd meg és ismételd el a számokat!
https://www.youtube.com/watch?v=e0dJWfQHF8Y
2. Írd le a 100-nál nagyobb számokat számmal és betűvel a VONALAS füzetedbe!
3. Fényképezd le!
4. TK9/11a,b - Nézd meg a This old man című videót és számozd be a képeket és karikázd be azokat, amik nem szerepelnek a videóban!
https://www.youtube.com/watch?v=3cnDThjLiyc
A dal karaoke verziója:
https://www.youtube.com/watch?v=MaXiJMhpHRE
5. Fényképezd le!
Péntek 03.27.
Téma: What's your telephone number?- Mi a telefonszámod?
1. Nézd meg a videót és írd le a kérdést angolul és a telefonszámokat a VONALAS füzetedbe!
https://www.youtube.com/watch?v=83zZsuTQ498
2. Fényképezd le!
3. TK 8.old/ 2a- Olvasd el a párbeszédet és írd le gyerekek telefonszámát számmal a füzetedbe!
4. Fényképezd le!
Az összegyűjtött képeket küldd el az e-mail címemre!
Határidő: 2020.márc.27. 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát !
Enikő néni
Normál német
Hallo!
Ki mit csinál? Írjátok be ragozva a mondatokba!
Tk.84/2
Segítség:
játszik- spielen
főz-kochen
dolgozik-arbeiten
hallgat-hören
tanul-lernen
alszik-schläft
eszik-frisst
olvas-liest
Tk. 86/4
Tschüss
Ki mit csinál? Írjátok be ragozva a mondatokba!
Tk.84/2
Segítség:
játszik- spielen
főz-kochen
dolgozik-arbeiten
hallgat-hören
tanul-lernen
alszik-schläft
eszik-frisst
olvas-liest
Tk. 86/4
Tschüss
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...