2020. április 24., péntek

Normál német

Hallo!

Tanulgassátok ügyesen az állatneveket!

Angol Normál 04.24.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Mindenkinek köszönöm az egész heti munkáját!
Nagyon szépen dolgoztok!

A mai téma: There is / There are

 1. A következő vázlatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!

Jelentése:
There is = van
There are= vannak

Használata: ha le akarjuk írni vagy el akarjuk mondani, hogy mit látunk valahol, 
                    vagy valahol van, létezik valami
pl: képleíráskor, szoba, ház, város bemutatásánál

There is a dog in the picture.= Van egy kutya a képen.
Rövid alak: There's a dog in the picture.

There are three rooms in the house. = Van három szoba a házban.
Rövid alak: There're three rooms in the house.

2. Fényképezzétek le a füzeteteket!

 3. Gyakorlás
-A videót szakaszosan nézzétek meg: mindig állítsátok meg, amikor egy-egy képet láttok!
- Írjátok le a VONALAS FÜZETetekbe mit láttok éppen a képen!
Pl. There are two cats. There is a ball.
- Nézzétek tovább a videót!
-  Javítsátok ki a mondatokat a videó alapján!
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo

4. Fényképezzétek  le a füzetet!

5. Küldjétek el a képeket 2020.04.25.12:00-ig az email címemre!

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép hétvégét!

Enikő néni

Ének

Kedves Gyerekek!

Várom az ének dolgozatokat! Aki a mai napon nem küldi el, annak már sajnos nem lehet 5 ös a dolgozat!!!

Haladunk tovább az anyaggal.
Következik a középkor.

Ehhez találtam nektek egy videót, ami nagyon változatosan bemutatja a középkort.

Kérlek, hallgasd meg többször!

Középkor

Jó munkát!

Bea néni

rajz 04.24.

Kedves Gyerekek!

Osztályotokból szép számban küldtétek már az eddig kiadott feladatok megoldásaira az alkotásokat! Köszönöm munkátokat! Ügyesek vagytok! 👍

Határidő: 2020.05.08.

Mai témánk: színkeverés

Miért színes a világ?

⇒A látás feltétele a fény.
⇒Ha a fény útjába prizmát állítunk, akkor az a sugarak útját megtöri és az addig fehérnek látszódó fény színei láthatóvá válnak.





A következő képen a teljes színkör látható:

Fő színek: melyek nem keverhetők ki más színekből
                        sárga
               kék
               piros
Mellékszínek: két-két fő szín összekeveréséből jönnek létre
                       zöld
              lila
              narancssárga


További árnyalatok: ha egy fő színt összekeverünk egy mellékszínnel


⇒A színkörön elhelyezkedő színek megnevezése a színezet.

⇒A színkörön egymással szemben álló színeket kiegészítő (komplementer) színeknek nevezzük.

Ezek alapján kiegészítő színpárok:
                         piros-zöld                                                                  
                         kék- narancssárga
                         sárga- lila

Feladat:
Tervezz kiegészítő színekre épülő kompozíciót vonalak, foltok segítségével!

Technika: vízfesték

Lépések:
1. Hajtsd félbe a rajzlapodat!


 2. A félbehajtott lapod bal és jobb oldalára is tervezz ceruzával különböző mintákat (egyszerűeket)!



3. Válasz egy párt az előbb felsorolt kiegészítő színpárok közül!


4. Ha kész színezd ki a párban található színekkel, de csak azt a párt használd!!!!
Jöhet a jobb oldal is egy másik szín párral! Használhatsz más színpárokat is!



Értékelési szempontok:
  1. -          megfelelő szín pár használata
  2. -          teljes felület kitöltése
  3. -          kitöltés minősége


Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni

Német emelt

Kedveseim!

Gyakoroljátok a 2 lecke első részének olvasását, fordítását! (Tk. 22. old.)
 Az új szavakat tanuljátok meg!

Írjátok le a füzetbe a betreten (belépni) ige ragozását!

ich betrete
du betrittst  (!) 
er/sie/es betritt (!)                  T!
wir betreten
ihr betretet
sie, Sie betreten 
 
Képezzétek a füzetben az alábbi igék felszólító módú alakjait ( E/2.,T/1.,T/2.,Ö)!

wohnen
fahren (!- tőhangváltós)
sehen (! - tőhangváltós)
verstehen
streiten
kleben
bekommen
kochen
betreten (segít a szó fent leírt ragozása)

A megoldásokat kérem a szokott módon bemutatni!

Határidő: április 27.

Matematika 04.24.

Sziasztok!

Képzeljétek megint eltelt két hét (illetve 3), ma van a 9. matek óra, tehát pontszámolás lesz.

Azok, akiknek lemaradásuk van hétfő este 6-ig adok haladékot!. Ha a füzetedbe írtál mindig címet és dátumot megtudod nézni van-e valami elmaradás! A játékokra nem figyelmeztetlek benneteket, de azt is meglehet nézni, nem maradt-e el.

Vannak olyan tanulók, akik nagyon szépen óráról órára dolgoznak. Azoknak szaktanári dícséretet adok a krétába! Hétfőn nézzétek meg!

Ma továbbra is a koordináta-rendszerrel foglalkozunk!
Óra címe: Koordináta-rendszer

Közösen fogunk dolgozni! Készítsd elő: füzet, vonalzó, ceruza, radír. A füzetbe írd fel a címet és rajzolj vonalzóval egy koordináta-rendszert! Indítsd el a bemutatót!

link:bemutató

Remélem mindenkinek sikerült a rajz és a koordináták leírása!

A következő feladatot szeretném ha megoldanád még! Ábrázold a következő pontokat egy új koordináta-rendszerbe, kösd össze az egymás után következőket! Kösd még össze a Cés E pontokat, majd a F és H , illetve a I-K pontokat!

A (3; 0) B (7; 0) C (7; 9) D (5; 11) E (3; 9) F (3; 4) G (0; 6) H (–3; 4) I (–3; 9) J (–5; 11) K (–7; 9) L (–7; 0)
M (–3; 0)


Játék:térkép

Ne felejtsd el a számot leírni a füzetbe! Mert csak akkor tudom, hogy megoldottad!

Képet kérek a mai közös munkáról, az önálló ábrázolásról és a számot is kérem!

Hétvégen próbáljatok már belépni az okosdobozba. Mindenki regisztrálva van! Felhasználói név, és jelszó ugyanaz,  amit informatika órán használtok, amikor a gépbe jelentkeztek be! Felhasználónév: vezeték és keresztnév 4-4 betűje ponttal elválasztva. Jelszó:születésidátum, év hó nap egybeírva!
Ha valakinek nem sikerül, akkor regisztrálhat is, de akkor jelöld meg a sulidat!
Ha sikerült belépni, próbálj megoldani egy matek feladatot és az eredményt ott oszd meg velem!

(személyes adatok-új megosztás-emailcímem:margojelenfi@gmail.com)

Telefonon dolgozóknak először kell jelölni a megosztást utána kell megoldani a feladatot!

Remélem mindenkinek sikerül!


Szép hétvégét!
Jó tanulást!

Margó néni









Történelem A városok és lakói

Kedves 5. évfolyam!

A mai nappal lezártam a pontgyűjtő körünket, de mivel ma reggel 8 óra volt a leadási határidő, ezért még nem tudtam mindenkiét összesíteni... Délutánig mindenkit felkeresek e-mail-ben vagy messengeren, hogy tájékoztassam az eredményéről! Türelmeteket és megértéseteket előre is köszönöm! :)
A beígért tesztet pedig majd ennek a témakörnek a végén fogjátok megírni, de úgyis időben szólni fogok!


Most pedig haladjunk tovább!
A falvak után ma azt nézzük meg, hogy milyen volt az élet a városokban...
De előtte még ismétlésképpen oldjátok meg a következő feladatot:

És akkor a mai óránk anyaga: A VÁROSOK ÉS LAKÓI

1.       lépés: Olvasd el a TK. 35. leckéjét (133-135. old.)!

2.       lépés: Nézd meg a következő összefoglaló diasorozatot: 



3.       lépés: Oldd meg a következő feladatokat a linkre kattintva:

Középkori város kiváltságai: https://learningapps.org/3317786

Falu és város összehasonlítása: https://learningapps.org/4873568

4.       lépés: Oldd meg a következő feladatokat:

- Mf. 52/ 1., 2. és 3. feladat

- Készíts / Rajzolj egy cégtáblát! 
Most csak a 4. lépés feladatainak képeit küldjétek el az e-mail címemre! Köszönöm! :)
HATÁRIDŐ: 2020. április 28., reggel 8 óra !!!
Jó munkát!
Kriszta néni


Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • 2C Wild animals más.+T  
  • TK 25/6b (T or F)   Először: Meerkats olv.
  • Olvasd el hangosan is!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice weekend.
Tóthné VK

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...