Hallo!
Tanulgassátok ügyesen az állatneveket!
2020. április 24., péntek
Angol Normál 04.24.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Mindenkinek köszönöm az egész heti munkáját!
Nagyon szépen dolgoztok!
A mai téma: There is / There are
1. A következő vázlatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Jelentése:
There is = van
There are= vannak
Használata: ha le akarjuk írni vagy el akarjuk mondani, hogy mit látunk valahol,
vagy valahol van, létezik valami
pl: képleíráskor, szoba, ház, város bemutatásánál
There is a dog in the picture.= Van egy kutya a képen.
Rövid alak: There's a dog in the picture.
There are three rooms in the house. = Van három szoba a házban.
Rövid alak: There're three rooms in the house.
2. Fényképezzétek le a füzeteteket!
3. Gyakorlás
-A videót szakaszosan nézzétek meg: mindig állítsátok meg, amikor egy-egy képet láttok!
- Írjátok le a VONALAS FÜZETetekbe mit láttok éppen a képen!
Pl. There are two cats. There is a ball.
- Nézzétek tovább a videót!
- Javítsátok ki a mondatokat a videó alapján!
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
4. Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020.04.25.12:00-ig az email címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép hétvégét!
Enikő néni
Mindenkinek köszönöm az egész heti munkáját!
Nagyon szépen dolgoztok!
A mai téma: There is / There are
1. A következő vázlatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Jelentése:
There is = van
There are= vannak
Használata: ha le akarjuk írni vagy el akarjuk mondani, hogy mit látunk valahol,
vagy valahol van, létezik valami
pl: képleíráskor, szoba, ház, város bemutatásánál
There is a dog in the picture.= Van egy kutya a képen.
Rövid alak: There's a dog in the picture.
There are three rooms in the house. = Van három szoba a házban.
Rövid alak: There're three rooms in the house.
2. Fényképezzétek le a füzeteteket!
3. Gyakorlás
-A videót szakaszosan nézzétek meg: mindig állítsátok meg, amikor egy-egy képet láttok!
- Írjátok le a VONALAS FÜZETetekbe mit láttok éppen a képen!
Pl. There are two cats. There is a ball.
- Nézzétek tovább a videót!
- Javítsátok ki a mondatokat a videó alapján!
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
4. Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020.04.25.12:00-ig az email címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép hétvégét!
Enikő néni
Ének
Kedves Gyerekek!
Várom az ének dolgozatokat! Aki a mai napon nem küldi el, annak már sajnos nem lehet 5 ös a dolgozat!!!
Haladunk tovább az anyaggal.
Következik a középkor.
Ehhez találtam nektek egy videót, ami nagyon változatosan bemutatja a középkort.
Kérlek, hallgasd meg többször!
Középkor
Jó munkát!
Bea néni
Várom az ének dolgozatokat! Aki a mai napon nem küldi el, annak már sajnos nem lehet 5 ös a dolgozat!!!
Haladunk tovább az anyaggal.
Következik a középkor.
Ehhez találtam nektek egy videót, ami nagyon változatosan bemutatja a középkort.
Kérlek, hallgasd meg többször!
Középkor
Jó munkát!
Bea néni
rajz 04.24.
Kedves Gyerekek!
Osztályotokból szép számban küldtétek már az eddig kiadott feladatok megoldásaira az alkotásokat! Köszönöm munkátokat! Ügyesek vagytok! 👍
Határidő: 2020.05.08.
Mai témánk: színkeverés
Miért színes a világ?
⇒A látás feltétele a fény.
⇒Ha a fény útjába prizmát állítunk, akkor az a sugarak útját megtöri és az addig fehérnek látszódó fény színei láthatóvá válnak.
A következő képen a teljes színkör látható:
Fő színek: melyek nem keverhetők ki más színekből
sárga
kék
piros
Mellékszínek: két-két fő szín összekeveréséből jönnek létre
zöld
lila
narancssárga
További árnyalatok: ha egy fő színt összekeverünk egy mellékszínnel
⇒A színkörön elhelyezkedő színek megnevezése a színezet.
⇒A színkörön egymással szemben álló színeket kiegészítő (komplementer) színeknek nevezzük.
⇒Ezek alapján kiegészítő színpárok:
piros-zöld
kék- narancssárga
sárga- lila
Feladat:
Tervezz kiegészítő színekre épülő kompozíciót vonalak, foltok segítségével!
Technika: vízfesték
Lépések:
1. Hajtsd félbe a rajzlapodat!
Jöhet a jobb oldal is egy másik szín párral! Használhatsz más színpárokat is!
Német emelt
Kedveseim!
Gyakoroljátok a 2 lecke első részének olvasását, fordítását! (Tk. 22. old.)
Az új szavakat tanuljátok meg!
Írjátok le a füzetbe a betreten (belépni) ige ragozását!
ich betrete
du betrittst (!)
er/sie/es betritt (!) T!
wir betreten
ihr betretet
sie, Sie betreten
Képezzétek a füzetben az alábbi igék felszólító módú alakjait ( E/2.,T/1.,T/2.,Ö)!
wohnen
fahren (!- tőhangváltós)
sehen (! - tőhangváltós)
verstehen
streiten
kleben
bekommen
kochen
betreten (segít a szó fent leírt ragozása)
A megoldásokat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: április 27.
Gyakoroljátok a 2 lecke első részének olvasását, fordítását! (Tk. 22. old.)
Az új szavakat tanuljátok meg!
Írjátok le a füzetbe a betreten (belépni) ige ragozását!
ich betrete
du betrittst (!)
er/sie/es betritt (!) T!
wir betreten
ihr betretet
sie, Sie betreten
Képezzétek a füzetben az alábbi igék felszólító módú alakjait ( E/2.,T/1.,T/2.,Ö)!
wohnen
fahren (!- tőhangváltós)
sehen (! - tőhangváltós)
verstehen
streiten
kleben
bekommen
kochen
betreten (segít a szó fent leírt ragozása)
A megoldásokat kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: április 27.
Matematika 04.24.
Sziasztok!
Képzeljétek megint eltelt két hét (illetve 3), ma van a 9. matek óra, tehát pontszámolás lesz.
Azok, akiknek lemaradásuk van hétfő este 6-ig adok haladékot!. Ha a füzetedbe írtál mindig címet és dátumot megtudod nézni van-e valami elmaradás! A játékokra nem figyelmeztetlek benneteket, de azt is meglehet nézni, nem maradt-e el.
Vannak olyan tanulók, akik nagyon szépen óráról órára dolgoznak. Azoknak szaktanári dícséretet adok a krétába! Hétfőn nézzétek meg!
Ma továbbra is a koordináta-rendszerrel foglalkozunk!
Óra címe: Koordináta-rendszer
Közösen fogunk dolgozni! Készítsd elő: füzet, vonalzó, ceruza, radír. A füzetbe írd fel a címet és rajzolj vonalzóval egy koordináta-rendszert! Indítsd el a bemutatót!
link:bemutató
Remélem mindenkinek sikerült a rajz és a koordináták leírása!
A következő feladatot szeretném ha megoldanád még! Ábrázold a következő pontokat egy új koordináta-rendszerbe, kösd össze az egymás után következőket! Kösd még össze a Cés E pontokat, majd a F és H , illetve a I-K pontokat!
A (3; 0) B (7; 0) C (7; 9) D (5; 11) E (3; 9) F (3; 4) G (0; 6) H (–3; 4) I (–3; 9) J (–5; 11) K (–7; 9) L (–7; 0)
M (–3; 0)
Játék:térkép
Ne felejtsd el a számot leírni a füzetbe! Mert csak akkor tudom, hogy megoldottad!
Képet kérek a mai közös munkáról, az önálló ábrázolásról és a számot is kérem!
Hétvégen próbáljatok már belépni az okosdobozba. Mindenki regisztrálva van! Felhasználói név, és jelszó ugyanaz, amit informatika órán használtok, amikor a gépbe jelentkeztek be! Felhasználónév: vezeték és keresztnév 4-4 betűje ponttal elválasztva. Jelszó:születésidátum, év hó nap egybeírva!
Ha valakinek nem sikerül, akkor regisztrálhat is, de akkor jelöld meg a sulidat!
Ha sikerült belépni, próbálj megoldani egy matek feladatot és az eredményt ott oszd meg velem!
(személyes adatok-új megosztás-emailcímem:margojelenfi@gmail.com)
Telefonon dolgozóknak először kell jelölni a megosztást utána kell megoldani a feladatot!
Remélem mindenkinek sikerül!
Szép hétvégét!
Jó tanulást!
Margó néni
Történelem A városok és lakói
Kedves 5. évfolyam!
A mai nappal lezártam a pontgyűjtő körünket, de mivel ma reggel 8 óra volt a leadási határidő, ezért még nem tudtam mindenkiét összesíteni... Délutánig mindenkit felkeresek e-mail-ben vagy messengeren, hogy tájékoztassam az eredményéről! Türelmeteket és megértéseteket előre is köszönöm! :)
A beígért tesztet pedig majd ennek a témakörnek a végén fogjátok megírni, de úgyis időben szólni fogok!
Most pedig haladjunk tovább!
A falvak után ma azt nézzük meg, hogy milyen volt az élet a városokban...
De előtte még ismétlésképpen oldjátok meg a következő feladatot:
Az uradalom: https://learningapps.org/3221456
És akkor a mai óránk anyaga: A VÁROSOK ÉS LAKÓI
1.
lépés: Olvasd el a TK. 35. leckéjét (133-135.
old.)!
2.
lépés: Nézd meg a következő összefoglaló
diasorozatot:
3.
lépés: Oldd meg a következő feladatokat a linkre
kattintva:
Középkori
város kiváltságai: https://learningapps.org/3317786
Falu és város összehasonlítása: https://learningapps.org/4873568
4.
lépés: Oldd meg a következő feladatokat:
- Mf. 52/ 1., 2. és 3. feladat
- Készíts / Rajzolj egy cégtáblát!
Most csak a 4. lépés feladatainak képeit küldjétek el az e-mail címemre! Köszönöm! :)
HATÁRIDŐ: 2020. április 28., reggel 8 óra !!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice weekend.
Tóthné VK
Task 4 today:
- 2C Wild animals más.+T
- TK 25/6b (T or F) Először: Meerkats olv.
- Olvasd el hangosan is!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice weekend.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...