Kedves Szülők és Gyerekek!
A mai téma: Continents, oceans and countries on the Earth =
Kontinensek , óceánok és országok a Földön
1. Nézzétek meg a következő videót!
https://www.youtube.com/watch?v=dk8zDjQT0aE
- TK 25.oldal lap alján találtok egy térképet.
Hasonlítsátok össze a videóban szereplő térképpel és írjátok a térképbe a hiányzó földrajzi neveket!
-Fényképezzétek le!
- A videó után ismételjétek el 3x-4x a szavakat!
2. A következő videóban országok szerepelnek.
https://www.youtube.com/watch?v=tk54tybepac
Nézzétek meg a videót és hasonlítsátok össze a TK 16.old./ 1a feladatban szereplő országokkal!
- A hiányzó országokat másoljátok le a SZÓTÁR FÜZETbe!
- Írjátok le az országok magyar jelentését is! Használjatok nyomtatott vagy online szótárt!
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
- Fényképezzétek le a szótár füzetet!
-Szorgalmi, plusz kis 5-ért: rajzoljátok a zászlókat az ország neve mellé!
3. Gyakorlás
Ha találtok olyan országokat a játékokban, amik még nem szerepeltek eddig,
írjátok ki a SZÓTÁR FÜZETbe!
https://wordwall.net/hu/resource/591023/angol/countries-flags
https://wordwall.net/hu/resource/1987957/angol/match-flags-countries
https://wordwall.net/hu/resource/1198265/countries/flags
4. A fényképeket 2020.05.15. 12:00-ig küldjétek el az email címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
2020. május 14., csütörtök
Német emelt
Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 2. lecke olvasását, fordítását!
A szavakat tanuljátok meg!
Olvassátok el figyelmesen az alábbi szöveget, és oldjátok meg a füzetben a hozzá tartozó feladatokat!
Tk. 29./3.
Az állításokat másoljátok le a füzetbe, és utána színessel jelöljétek, hogy a mondat igaz-e vagy hamis!
Az elkészített munkát kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 15.
Gyakoroljátok a 2. lecke olvasását, fordítását!
A szavakat tanuljátok meg!
Olvassátok el figyelmesen az alábbi szöveget, és oldjátok meg a füzetben a hozzá tartozó feladatokat!
Tk. 29./3.
Az állításokat másoljátok le a füzetbe, és utána színessel jelöljétek, hogy a mondat igaz-e vagy hamis!
Az elkészített munkát kérem a szokott módon bemutatni!
Határidő: május 15.
Történelem A magyar nép vándorlása 2.
Kedves 5. évfolyam!
EMLÉKEZTETŐÜL: már az elmúlt töri órán kiadtam a házi feladatotokat:
Az itt látható feladatok közül oldjál meg egyet 10 pontért, majd küldd el a fotóját!!!
- Gyűjts minimum 8 db FINNUGOR eredetű
magyar szót!
- Sorolj fel minimum 8 db TÖRÖK eredetű
magyar szót!
- Képregény formájában (minimum 5 képkocka)
rajzold le a „Rege a csodaszarvasról” című mondánkat!
- Meséld el „Emese álmát”!
- Képzeld el, hogy egy TÁLTOS vagy! Mesélj
magadról, a képességeidről, a „munkádról”, feladataidról!
- Gyűjtsd össze a magyar nép SZENT
ÁLLATAIT!
- Mi
jellemezte az ősi magyar harcmodort? És milyen fegyvereik voltak?
-
Mutass be / Rajzolj le egy honfoglalás kori női és férfi viseletet! (Nevezd meg
a viseletének a darabjait!)
- Fogalmazd meg egy mondatban a füzetedbe,
hogy mi a különbség a nomád és a félnomád életmód között!
- Rajzolj egy térképet, amin bejelölöd a
magyar nép vándorlásának 3 állomását!
- Sorold fel a 7 törzset és a 7 törzsfőt!
- Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást
„Szemtanúja voltam a Vérszerződésnek” címmel!
- Rajzolj
le / Építs meg egy jurtát a benne található használati tárgyakkal együtt!
- MF. 59. oldal / 3., 4. és 6. feladat
- MF. 60. oldal / 1., 5. és 7. feladat
HATÁRIDŐ: 2020. MÁJUS 20., reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Nyelvtan- Szavak szerkezete-összefoglalás
Kedves Gyerekek!
Gyakoroljatok, mert elérkeztünk az összefoglaláshoz!
Az elméletet megkaptátok a korábbi leckékben. Lejjebb találtok erről egy gondolattérképet.
Több feladatot is felrakok, amit mindenki a saját ütemében oldjon meg a füzetében!
Fotót nem kérek, de tudnotok kell, hogy hasonló feladatok lesznek a TZ-ben is! Tehát saját érdeked, hogy a legjobb tudásod szerint csináld meg! Zoomban megbeszéljük a megoldásokat!
További gyakorlásra ajánlom
:
- szürke munkafüzet: 45.o/2a, 46.o/ 4, 5
- zöld munkafüzet: 64.o/2ab, 65.o/4
- sárga gyakorló könyv: 82-83.o
TERMÉSZETISMERET (15) 2020.05.14.
Kedves Gyerekek!
A mai órán kezdünk egy javítással MEGJÖTT A TAVASZ.
1. Ha készen vagy vele, vedd elő a tankönyvedet és olvasd el a következő leckét A VÖRÖSHAGYMA. Tk.: 158-159 oldal.
2. Következik a VÁZLAT a füzetedbe:
Cím: A vöröshagyma
1. A vöröshagyma föld alatti részei:
- rézvörös buroklevelek↘
hagyma
- húsos hagymalevelek↗
- rövid szár→ tönk
- bojtos mellékgyökérzet
2. Föld feletti részei:
- csőszerű lomblevelek
- virágokat tartó szár
- gömb alakú virágzat (beporzás után)
- toktermés (lesz belőle)
Hagyma fejlődése: kétéves fajtára
Első év:
- kora tavasz→magvetés
- ősz→ hagymafej fejlődik belőle
Második év:
- következő tavasz→hagymafej elültetése
- nyár→virág-termést hoz
A vöröshagyma rokona, hasznosítása:
- rokona→gerezdes fokhagyma
- hasznosítása→élelmiszer, fűszer, orvosság
3. A vázlat megírása után előveszed a munkafüzetedet a mf.: 76. oldalon kinyitva és kitöltöd a könyv és a vázlat segítségével az 1, 2, 3 feladatot.
1. feladat tankönyv 158.1-158.3 kép segít.
Amikor befejezted kérem a vázlat fényképét a szokásos módon elküldeni a hunyakrisztina5b@gmail.com email címre 2020. 05.18 - ig (hétfő)
A mai órán kezdünk egy javítással MEGJÖTT A TAVASZ.
1. Ha készen vagy vele, vedd elő a tankönyvedet és olvasd el a következő leckét A VÖRÖSHAGYMA. Tk.: 158-159 oldal.
2. Következik a VÁZLAT a füzetedbe:
Cím: A vöröshagyma
1. A vöröshagyma föld alatti részei:
- rézvörös buroklevelek↘
hagyma
- húsos hagymalevelek↗
- rövid szár→ tönk
- bojtos mellékgyökérzet
2. Föld feletti részei:
- csőszerű lomblevelek
- virágokat tartó szár
- gömb alakú virágzat (beporzás után)
- toktermés (lesz belőle)
Hagyma fejlődése: kétéves fajtára
Első év:
- kora tavasz→magvetés
- ősz→ hagymafej fejlődik belőle
Második év:
- következő tavasz→hagymafej elültetése
- nyár→virág-termést hoz
A vöröshagyma rokona, hasznosítása:
- rokona→gerezdes fokhagyma
- hasznosítása→élelmiszer, fűszer, orvosság
3. A vázlat megírása után előveszed a munkafüzetedet a mf.: 76. oldalon kinyitva és kitöltöd a könyv és a vázlat segítségével az 1, 2, 3 feladatot.
1. feladat tankönyv 158.1-158.3 kép segít.
Amikor befejezted kérem a vázlat fényképét a szokásos módon elküldeni a hunyakrisztina5b@gmail.com email címre 2020. 05.18 - ig (hétfő)
Normál német
Hallo!
Csoportosítsátok az állatokat! Hol élnek? Tk.124/1
Geflügelhof- baromfiudvar
Zoo-állatkert
Wald-erdő
Csoportosítsátok az állatokat! Hol élnek? Tk.124/1
Geflügelhof- baromfiudvar
Zoo-állatkert
Wald-erdő
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2
- 2 English across... 2. r. más.+T
- TK 29 szöv. alul olv.
- TK 29/1 Írd a képek betűjét a címek után!
- TK 29/2a Húzd alá az állatneveket a szöv-ben!
- TK 29/ 2b Füz-be:Írd be őket a csoportokba!
- 29/4 Füz-be: válasz
- 2 Revision+Your project más.+T
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...