Kedves Gyerekek!
A következő anyag: mf. 5./2.
das Esszimmer - étkező, valamennyi helyiség nevét írjátok ki a szótárba+ - T!
A füzetben elvégzendő feladatról ne felejtkezzetek el!
Mf. 6./3. - itt is van füzeti feladat!
Kérem a csoportba elküldeni márc.19.14.00-ig!
2020. március 18., szerda
TESTNEVELÉS
Testnevelés
Kedves Gyerekek!
Az elkövetkezendő 12 hét mozgásanyaga a következő.
Legyetek minél többet a szabad levegőn (udvar).
1. hét: - legalább 2x kerékpározzatok
-3x10 felülés
-3x10 fekvőtámasz
-3x10 törzsemelés
2. hét: - séta a szabadban legalább 2x
Lépcsőn gyakorlatok:
- 3x10 felszökdelés páros lábbal
- 3x10 felszökdelés jobb lábbal
- 3x10 felszökdelés bal lábbal
- 3x10 kitörés ( talajtól első, vagy második fok kihagyásával fellépdelés váltott lábbal oda-vissza).
A szökdeléseket talajtól első fokra és vissza csináljátok folyamatosan a 10-et.
A heteket váltva csináljátok.
Kedves Gyerekek!
Az elkövetkezendő 12 hét mozgásanyaga a következő.
Legyetek minél többet a szabad levegőn (udvar).
1. hét: - legalább 2x kerékpározzatok
-3x10 felülés
-3x10 fekvőtámasz
-3x10 törzsemelés
2. hét: - séta a szabadban legalább 2x
Lépcsőn gyakorlatok:
- 3x10 felszökdelés páros lábbal
- 3x10 felszökdelés jobb lábbal
- 3x10 felszökdelés bal lábbal
- 3x10 kitörés ( talajtól első, vagy második fok kihagyásával fellépdelés váltott lábbal oda-vissza).
A szökdeléseket talajtól első fokra és vissza csináljátok folyamatosan a 10-et.
A heteket váltva csináljátok.
Irodalom- Családi kör
A mai órán az alábbi témákat kell megnézned:
Családi kör elolvasása Tankönyv 199-202. o.
Tankönyvi kérdések megválaszolása, itt a megoldás, hogy le tudd ellenőrizni a válaszod:
202. o/1. feladat: nyár, éjjel,
4. feladat: A vers előtt 3 évvel tűnt el,
5. feladat: hasonlóság:"este van, este van", különbség: 1. vszban minden él, hangos, az utolsó versszakban minden csendes, alvás.
A munkafüzet 62. o/2 feladatot elkezdtük, fejezzétek be otthon
Házi feladat: Munkafüzet 62/2, 63/3, 5
Határidő: március 23 hétfő
Csak így tovább, ügyesen!
Kérlek, írd alá, ha láttad!
Melinda néni
Családi kör elolvasása Tankönyv 199-202. o.
Tankönyvi kérdések megválaszolása, itt a megoldás, hogy le tudd ellenőrizni a válaszod:
202. o/1. feladat: nyár, éjjel,
4. feladat: A vers előtt 3 évvel tűnt el,
5. feladat: hasonlóság:"este van, este van", különbség: 1. vszban minden él, hangos, az utolsó versszakban minden csendes, alvás.
A munkafüzet 62. o/2 feladatot elkezdtük, fejezzétek be otthon
Házi feladat: Munkafüzet 62/2, 63/3, 5
Határidő: március 23 hétfő
Csak így tovább, ügyesen!
Kérlek, írd alá, ha láttad!
Melinda néni
Rajz 03.18.
Kedves Gyerekek!
A mai naptól kicsit másképpen telnek majd a rajz óráink. Az időintervallum amíg el kell készítened a munkádat az 2 hét. Nem kérem azt, hogy óra hosszakat ülj és rajzolj. Annyit szánj rá, hogy abba a 2 hetes határidőbe beleférjen. Kérlek, a kész alkotásaid hátuljára (mint ahogyan szoktuk) írd rá a neved, s gyűjtsd össze egy külön mappába, amit majd egy meghatározott időben bekérek, hogy leellenőrizzem, értékeljem.
Két módon tudod majd eljuttatni az elkészített feladatot:
1. elküldöd nekem e-mailen keresztül erre a címre: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com
jelöld meg tárgyban a neved, osztályod, alkotásod témáját
2. összegyűjtöd a mappádba s a meghatározott időben (amit megírok) leadod a suli portáján neveddel, osztályoddal ellátva
A mai témánk: Az ókori görög díszítőművészet
Határidő: 2020.04.01.
Feladat: készíts egy fekete/vörös (piros szín használata) alakos vázát
Elkészítés menete:
- nézd meg a linken található prezit / olvasd el az átiratát a levél végén
- rajzolj le egy vázát (formája a számodra tetszőleges) → töltse ki a rajzlapod!!
- döntsd el melyik stílust választod vörös alakos/fekete alakos
- tervezd meg ceruzával hová teszel díszítő motívumukat és középre milyen történetet választasz, ha nincs történet amit lerajzolnál a görögökhöz kapcsolódóan akkor töltsd ki mintával
- kitöltés feketével és vörössel(pirossal)
Értékelési szempontok:
- a rajzlapon a váza elhelyezése
- díszítőmotívumok használata
- csak fekete és vörös (piros) szín használata
- kitöltés (színezés) minősége
Összefoglaló és inspiráció a feladathoz: ókori-görög-díszítőművészet
Ha valaki nem érné el a linket itt az átirata:
Az ókori görög díszítőművészet
Hüdria (Hydria)
Kratér (Krater)
A díszítés 3 fő jellemzője
A görög festészet fennmaradt alkotásai közül a festett vázák a legfontosabbak.
A vázaképek a görög mitológia jeleneteit ábrázolják.
Az első vázák i. e. 6. századból származnak.
Két stílusa van:
- fekete alakos
- vörös alakos
A különböző méretű edényeknek, meghatározott funkciója volt.
Amfóra (Amphora)
Szájnyílása közel olyan nagy, mint maga a test. A test maga öblös és mély. Rendeltetése szerint keverő edény. Bort vizeztek benne. Oldalán mindig két erős fül van a mozgatásra. Azért volt nagy szája, mert közvetlenül csészével vagy merőkanállal merték ki a bort belőle.
Eredetileg magas, bő szájú, a nyakánál szűkebb, öblös, fülekkel ellátott cserépedény ; főleg bor, olaj, búza vagy hal tárolására használták.
Vízet tároltak benne. Két oldalsó, és egy középső -> hordást segítő füle volt.
1. Tőről való elágazás
2. Felületek arányos elosztása
3. Törésmentes ívek
Kerámia edényekről röviden
A két legjellegzetesebb díszítőelemük:
- palmetta
7 vagy több pálmalevélből álló legyező szerű elem
- meander
geometrikus díszítmények
Képek: Fekete alakos váza, ahol az alakok és a minták feketék, a háttér vörös
Vörös alakos váza, ahol az alakok, minták vörös színűek, a háttér fekete
Jó munkát kívánok! Kérdése van bárkinek a megadott e-mailre vagy itt írhat bátran.
Ui: megjegyzésben jelöld már neved megadásával, hogy láttad a bejegyzést! Köszönöm!
Matematika
Sziasztok! Hőseim!
Köszöntelek bennetek ezen a szép napsütéses napon! Ha kész van minden lecke akkor menjetek úgy néz ki szuper idő lesz!
A tegnapi hőstetett szépen megoldottátok! Tanácsaim:
1, Csak egyszer írd a neved a megjegyzés rovatba, hogy pontosan lássam hányan oldották meg a feladatot!
2, Ha nem tudsz megjegytést írni megtalálsz a msg-en is! De ez a felület lenne jó
3, A füzetedbe szépen pontosan dolgozz, mert lesz olyan, hogy le kell fényképezni és elkülni!
Tudom ígértem a játékszabály a pont gyűjtéshez, hát elcsúsztam az idővel, de legkésőbb hétvégén megcsinálom! Igérem😉😉
Nézzük a mai lecké! Vagyis az újabb hőstettet!
Először megnézzük tegnap ki hohy dolgozott. Vedd elő a füzetet és nézd me, hogy a feladatoknál oda írtad-e, hogy mekyik feladat (a, b, c,....:Ha ott van minden feladatnál akkor nyisd meg a linket, ez egy kahoot kvíz, ezzel elenőrzöm le a tegnapi munkátokat, persze nem az összeset csak 6-ot.( Ha telefonról töltödd ki, akkor a a kódot írd be ha gépről akkor kattints a linkre)
link:kahoot
kód: 0200966
Remélem sikerül. Ha kész vagy én látom ez eredményed és a nevedhez odaírom!
A játék után jön a munka, a tegnapi videót nézd meg most már az osztást is. Ha nem érted nézd meg többször is, csináld te is a feladatot a füzetedbe!
Ezután olvasd el a tankönyv 213 és 214 oldalát. A megfigyelted mondatot másold be a füzetedbe!
A füzetedbe oldd meg a tk 215/93a, b, c feladatot egy féleképpen ( összeadod és elosztod)
Jó munkát kis hőseim!
Margó néni
Köszöntelek bennetek ezen a szép napsütéses napon! Ha kész van minden lecke akkor menjetek úgy néz ki szuper idő lesz!
A tegnapi hőstetett szépen megoldottátok! Tanácsaim:
1, Csak egyszer írd a neved a megjegyzés rovatba, hogy pontosan lássam hányan oldották meg a feladatot!
2, Ha nem tudsz megjegytést írni megtalálsz a msg-en is! De ez a felület lenne jó
3, A füzetedbe szépen pontosan dolgozz, mert lesz olyan, hogy le kell fényképezni és elkülni!
Tudom ígértem a játékszabály a pont gyűjtéshez, hát elcsúsztam az idővel, de legkésőbb hétvégén megcsinálom! Igérem😉😉
Nézzük a mai lecké! Vagyis az újabb hőstettet!
Először megnézzük tegnap ki hohy dolgozott. Vedd elő a füzetet és nézd me, hogy a feladatoknál oda írtad-e, hogy mekyik feladat (a, b, c,....:Ha ott van minden feladatnál akkor nyisd meg a linket, ez egy kahoot kvíz, ezzel elenőrzöm le a tegnapi munkátokat, persze nem az összeset csak 6-ot.( Ha telefonról töltödd ki, akkor a a kódot írd be ha gépről akkor kattints a linkre)
link:kahoot
kód: 0200966
Remélem sikerül. Ha kész vagy én látom ez eredményed és a nevedhez odaírom!
A játék után jön a munka, a tegnapi videót nézd meg most már az osztást is. Ha nem érted nézd meg többször is, csináld te is a feladatot a füzetedbe!
Ezután olvasd el a tankönyv 213 és 214 oldalát. A megfigyelted mondatot másold be a füzetedbe!
A füzetedbe oldd meg a tk 215/93a, b, c feladatot egy féleképpen ( összeadod és elosztod)
Jó munkát kis hőseim!
Margó néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...