2020. április 17., péntek

Ének 04.17

Kedves Gyerekek!😊

Remélem jól telt a szünet és kipihentétek magatokat!

Az őskorból és az újkorból egy pár kérdést felteszek Nektek.

Csak azokat kérdezem amik a diákban szerepeltek.

Határidő a következő ének óra.

Jó munkát Nektek! 😊

Bea néni

Tajti Beatrix -Facebook privát üzenet vagy a tbeatrix87@gmail.com

Feladatlap

Hon- és népismeret 04.17.

Írd le a füzetbe:

Nemzeti kisebbségek
Nemzetség: vérrokoni kapcsolatban együtt élő nagycsaládok a honfoglalás-kori időkben
Nemzet: Közös nyelvet beszélő, közös hazában, közös gazdaságban élő népcsoport
Nemzetiség: más nemzetből származó, idegen anyanyelvű népcsoport

A zivataros magyar történelem folyamán a magyarság megfogyatkozott, háborúk, betegségek és terület-elcsatolások miatt. A betelepülésekkel és betelepítésekkel pedig sok idegen kultúrájú, szokású nemzetiség került az országba. A magyar állam támogatja ezeket a csoportokat, a szabad vallásgyakorlat, szokások fenntartása, nyelvük használata tiszteletben tartott joguk.
Nemzetiségek Magyarországon: román, német, szlovák, szerb, bunyevác, szlovén, cigány

Olvasd hozzá a tk. 129-133. oldalát!
Szorgalmi házi feladat: Nyelvében él a nemzet - Készíts nemzetiségi szótárt!
Válassz ki egy Magyarországon élő nemzetiséget és kutass, alapvető szavak és kifejezések összegyűjtésével állíts össze egy 20-30 kifejezést tartalmazó kisszótárt!
Az elkészült szótár fotóját küldd a busijudithazifeladat@gmail.com címre!
Jó munkát!
Busi Judit

Német emelt

Kedves gyerekek!

Gyakoroljátok a 2. lecke első részének olvasását, fordítását a tk. 22. old. nagy képig!
Gyakoroljátok a felszólító mód képzését!
Tk. 26./1.  Képezzétek a megadott igék összes felszólító módú alakját, és írjátok le így a mondatokat a füzetbe! (E/2.,T/1.,T/2., Ö.)
Ezt fotózzátok le, és küldjétek el a szokott módon!
Határidő: április 20.

Matematika 04.17.

Sziasztok!

Vége a szünetnek, újra tanulunk egy kicsit minden nap!

A szünetben mindenkinek elküldtem, hogy március 23-április 3-ig hány pontot gyűjtött és az milyen jegyet ér! Sajnos nem sok jó eredményt tudtam küldeni. Most megpróbálok segíteni hogy lesz a következő jegy jobb, hogy lesz több pontotok!

1. Ahol munkafüzet vagy tankönyvi feladatokat kell megoldani a megoldásról képet kell küldeni! Lehetőleg még az nap vagy másnap reggel!( Ha később küldöd kevesebb pontot ér!) Ha nem küldesz semmit 0 pont!
2. A napi játékot is játszd le! Amikor oda írom, hogy többször próbálkozhatsz tedd meg, mert egyre több pontot tudsz szerezni és én a legjobb eredményedet fogom nézni!
3. Ha okosdoboz, vagy szabadulószobás feladat van, akkor nem kell kép, oldd meg és 150 pontot ér!
Az okosdobozos feladatokat csak az oldalon megosztva fogadom el, fényképeket nem kérek róla, magadnak lefényképezheted, de én nem gyűjtögetem!
4. A rendszeres tanulás nagyon fontos, egymásra épülnek a feladatok, ha 1-2 óra kimarad ne csodálkozz, hogy nem tudod megoldani. Minden nap mindenkitől szeretnék feladat megoldást látni!
5. Az órák úgy vannak összeállítva, hogy 40-45 perc alatt tud megoldani, ha gyorsabban végzel, nem biztos, hogy max. pontot kapsz. Ne kapkodj! nem az a cél, hogy minél hamarabb végezzünk! Nem házi, hanem tanóra!

Mai óránk témája: Gyakorlás

A füzetedbe dolgozz és képeket szeretnék látni a munkádról! Olvashatóan írj! 45 perc alatt megoldható, de ha elfáradtál akkor folytasd hétvégén! Hétfő reggelig várom a képeket!

Kattinst a linkre és ott lesznek a feladatok!

link:feladatok


Pihenésnek egy kis játék! 3* próbálkozhatsz!

link:játék!

Jó tanulást!

Jó pihenést a hétvégére!

Margó néni


Angol Normál 04.17.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Exercises= Gyakorlás

Az elmúlt két órán tanultakat fogjuk a mai órán gyakorolni.

- Kettő képet küldök. A feladatok a képeken vannak.
- A megoldásokat a VONALAS FÜZETETEKBE írjátok le olyan sorrendben, ahogy a képeken szerepelnek!
- A füzeteteket fényképezzétek le!
- A képet küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.17. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni

1. kép: Mi van a kis képeken? Írjátok le a füzetetekbe a darabszámot és a főnevet egyes vagy többes számban!
MEGJEGYZÉS: cherry- cherries= cseresznye/cseresznyék, strawberry, strawberries= eper/ eprek 
Pl: one child. three children

2. kép:Válaszd ki a helyes többes számú alakot és írd le a darabszámmal együtt a füzetedbe!
MEGJEGYZÉS: calf/ calves= borjú/ borjúk, fruit/ fruit= gyömölcs/ gyümölcsök, bus/busses= busz/ buszok, shelf/ shelves= polc/ polcok, superhero/ superheroes= szuperhős/ szuperhősök

Pl: six leaves



Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • TK 22/1 olv.+válasz ide 
  • TK 23/2 Mi a mondat vége?
  • TK 23/3 Rövid válaszban csak Li! (help: TK 22)
  • TK 23/4a Füz-be: Írj kérdést (szórend!) + választ! (Present continuous: am/ is/ are  Li+ing)
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Thank you for being together. Have a nice weekend.

Tóthné VK

Normál német

Hallo!

Fejtsétek meg a rejtvényt! Vajon melyik állatról van szó?


Mf. 63/1,2

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...