2020. március 25., szerda

FIGYELEM

                      
Kedves Tanulók!

Lassan a második digitális tanrendben töltött hét végére érünk.
Ahogy láthatjátok, minden nap az órarend szerint kapjátok meg a tananyagokat. A Ti feladatotok, hogy azokat rendszeresen, a pedagógusok utasításait követve elvégezzétek. Az elvégzett munkát a visszajelzéssel, az űrlapok kitöltésével, a füzetek beküldött képeivel tudjátok igazolni.

A nyilvántartások alapján több tanuló nem készíti el a feladatait vagy azok erősen hiányosak.

Akinek bármilyen segítségre van szüksége keresse a szaktanárt a megadott elérhetőségeken, hogy a problémán segíteni tudjunk.

A lustaság nem indok! Iskolába kötelező járni! Most ez a kötelességetek!

A tanév teljesítésének feltétele, az oktatásban való aktív részvétel. 

Akik nem készítik el rendszeresen a feladataikat, hivatalos figyelmeztető levelet fognak kapni!

Néhány hasznos tipp:
- Készíts képernyőképet a feladatokról és arról nézd meg mi a feladat, ne kelljen többször felmenni az oldalra (ne használd feleslegesen a netet)
- Ha lehetőséged van rá, csináld meg délelőtt a feladatokat, amit csak tudsz (ami délután kerül fel, az marad holnapra, de onnan folytathatod, ahol abbahagytad)
- Azokat a tantárgyakat se halogasd ami csak hetente egyszer van, mert a tapasztalat az, hogy úgy is csak egy hét múlva veszed elő és akkor már sok lesz. Csináld meg aznap!

Kérdés, probléma esetén hívható szám:
Lakatosné Tóth Anita intézményvezető - 30/6658988
email: anita.toth.kossuth@gmail.com

Tiszaföldvár, 2020. március 25.

                                                Jó munkát!

Lakatosné Tóth Anita
intézményvezető

03.24. Technika


 Sziasztok Gyerekek!


4 technika órán keresztül mindig ezt a házit fogjátok látni, mert 4 hetet kaptok ennek a „kis kör alakú könyvnek”  az elkészítéséhez. A blogon megosztom a fotókat, így nagyobb méretben is megnézheted  a lapokat, illetve az elkészítési útmutatót, amit , ha követsz, könnyen elkészítheted!

Német emelt

Kedves gyerekek!
Az előzőekben feladott igék ragozását ismételjétek át a füzetből!( fahren, finden, essen, haben,sehen,sein, stb. mf. 7./6.,7. és mf. 9./12. feladatok igéinek ragozása)
Mf. 7./8.
Küldjétek az elkészített leckét lefotózva az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: március 26.

Angol E

Good morning!

Task 4 today:

  • 1 Culture 2. r. más.+T
  • TK 17/1 Írd a számokhoz a kép betűjét!
  • TK 17/2 Füz.: nagyság szerint!
  • TK 17/3 Rövid válasz ide.
  • TK 17/4a
  • TV: M5 - 11:00 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. Mától!

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Anna, Robi, Bandi, jelezz vissza!

Goodbye!

Tóthné VK

Matematika 03.25.

Sziasztok!

Szépen haladtok a kihívásokkal! Sajnos azért vannak még olyan tanulók akik még semmit nem küldtek vissza! Jó lenne ha a láthatatlan tanulókat is látnám, adnának valami életjelet!
Már 7 tanuló élvezi a fotóalbum előnyeit! Vagyis odaküldi a képeket és én javítom! Tényleg szuper és egyszerű, aki szeretne vegye fel velem a kaocsolatot!

3. kihívás

Vedd elő a füzetet és a ceruzádat!
Most a redmenta segítségével ismételünk egy kicsit!
Írd be a keresőbe : Redmenta
Keresd meg az oldalon hogy direkt cím, ha meg van kattints rá!
Kéri a direktcímet       cím: tizedes5ab ezt írd be
A névnél a teljes nevedet írd! Email cím nem kell!
És már kezdődhet is a feladat nmegoldás!

Ha kész! Figyled meg a következő bemutatót! Kicsit, recseg, kicsit halk, de az enyém: Nektek csináltam, életemben először, a többi már jobban fog sikerülni!

link:bemutató
 Remélem sikerült megnézni a bemutatómat!

Vedd elő a füzetet!
Óra címe:                         Gyakorlás

1.feladat:  nulla maradékig végezd el az osztásokat és ellenőrizd is le:
       432,5:2=
       17,43:5=
       8,17:5=
       0,127:4=
2 feladat: tk 222/115a,c sor

Jó tanulást! Várom a feladatok megoldását!
Margó néni

Nyelvtan- Helyesírási alapelvek gyakorlás

Kedves Gyerekek!
Már mind a 4 helyesírási alapelvet megismertétek, szépen ki is vázlatoltátok a videót, ügyesek vagytok. Aki még nem küldte, kérem, még ma tegye ezt meg!
Mindenképpen olvassátok el a tankönyvi fejezeteket is!
Ma gyakorolni fogunk!
Választhatsz, hogy küldöd vissza az alábbi feladatokat:
- átteheted wordbe, gépen megoldhatod, majd azután a wordot küld át a címemre
- ki is nyomtathatod, majd miután megoldottad, fotózd le és úgy küldd vissza
- vagy másold be a füzetedbe, és úgy fotózd le és küldd el
Címem: gondameli5@gmail.com
 Jó munkát kívánok!
Ne felejtsd el aláírni megjegyzésben, hogy láttad!
Melinda néni

1. Kik is ők? Pótold a nevekből a hiányzó j-t vagy ly-t! Vigyázz! A nevek között 3 kakukktojás is van! Karikázd be azokat! 
...ános
Ra...mund
Ador...án
...usztin
...udit
...ácint
...usztina
...ózsef
Ha...nalka
...ohanna
Mihá...
...úlia
Ala...os
Va...k
Ma...a
Orso...a
Ben...ámin
Káro...
...ulianna
Lu...za
...anka
...enő
Ipo...
Bi...anka
Gerge...
Be...áta
...akab
Szon...a
...olán
Ibo...a
Ha..na
...eromos
...ónás

2. Kiejtés szerint írom a neveket, a feladatod, hogy helyes  írásmódban írd le a neveket!
[battyányi]=
[festetics]=
[dezsőfi]=
[verbőci]=
[bacsányi]=
[kosut]=
[egresi]=
[zicsi]=
[tököli]=

3. Keresd meg az MHSZ-ben az álábbi szabakat: rögtön, pünkösd, hágcsó, kapzsi, ósdi.

  • Melyik alapelv vonatkozik ezekre a szavakra?......................................................
  • Írj még 3 példát erre az alapelvre!.........................................................................


Irodalom- A Pál utcai fiúk- film 2.

Kedves Gyerekek!
3 órán lett volna lehetőségünk megnézni órán A Pál utcai fiúk c. filmet. Kérlek Benneteket, ha eddig nem tettétek, nézzétek meg!
 Munkafüzet: 74. o/2, 3  Megoldást fotóban kérem: gondameli5@gmail.com
Megjegyzésben írd alá!
Szorgalmi: keresd a learning apps-ban A Pál utcai fiúk mappát, folyamatosan töltöm feladatokkal!
Köszönöm!
Melinda néni

Történelem Teszt: Ókori Róma

Kedves 5. évfolyam!

Ígéretemhez hűen ma egy kis teszttel zárjuk az Ókori Róma témakörét!
Részletek:
- a füzetedbe oldd meg a feladatokat, csak a feladat számát/betűjét + a választ kell leírni (cetlik során is sokszor csináltuk így, amit nem tudsz, húzd ki), majd a füzetedet fotózd le, és küldd el nekem a:
bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com e-mail címre!
NAGYON FONTOS!!! Mikor a fotót küldöd, a TÁRGY mezőbe írd bele a teljes neved, hogy a fura vagy szülői e-mail címekkel rendelkező gyerekeket is be tudjam azonosítani!!! Valamint azt is, hogy mit küldtél nekem!
(pl. tehát most ezt írod a tárgy mezőbe: Példa József, Teszt: Ókori Róma)
Köszönöm!!!
- a teszt megírására 30 perced van, visszaküldési határidő 2020. március 27., reggel 8 óra
- próbáld önállóan, segédeszköz nélkül megoldani a feladatot (a TE tudásodra vagyok kíváncsi, és azt szeretném ellenőrizni, hogy ez a témakör mennyire jött át neked... s egyébként is, nagyjából már tudom, hogy kitől milyen eredményre számíthatok... ;)  )
- a tesztre nem jegyet, hanem pontokat fogsz kapni (ha egy hónapban a kiadott feladatok elvégzésére összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst a Krétába)

És íme a kérdések, jó munkát kívánok mindenkinek!
Üdv: Kriszta néni


1.     Írd be az évszámokat és az eseményeket!

a, Róma alapítása __________     
b, Kr. e. 44 _______________________________________                           

c, a Római Birodalom kettészakadása __________     

d, a Nyugatrómai Birodalom bukása __________       

e, Kr. u. 313 ________________________________________________                


2.     „Ki vagyok én?”


a, Róma első királyának a testvére ________________        

b, Róma utolsó császára _______________________           

c, hunok vezére ____________________________

d, „A kocka el van vetve” ______________________           

e, a rabszolgafelkelés vezetője ___________________        
f, császárság létrehozója ______________________________

g, a Római Birodalom az ő uralkodása alatt a legnagyobb ___________________
h, a szabad vallásgyakorlás engedélyezője _______________________________
i, Caesar fogadott fia ________________________________


3 .   Fogalmak, helyszínek, épületek

a, provincia:

b, a provincia katonai vezetője:
c, Róma főtere:
d, Ázsiából kiinduló népmozgás, amelynek során több nép új területre költözött:
e, gladiátor:
f, Karthágó népe, a rómaiak nevezték így őket:
g, a gladiátorküzdelmek színtere, helyszíne:
h, Pannónia:
i, veterán:

4.    Sorolj föl 3 dolgot, amit a rómaiaktól vettünk át!




5.     Sorolj fel 2 külső és 2 belső okot, ami a Római Birodalom válságához vezetett!
Külső problémák:


Belső problémák:

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...