Kedves Gyerekek!
Most, hogy vége ennek a rettentően rövid tavaszi szünetnek és előttünk áll még kemény 2 hónap tanulás, csak annyit tudok mondani kitartás.
A mai napon összegzem, amit osztályfőnöki órára kértem. Végre volt időm szétválogatni és rendszerezni. Mint emlékeztek 1db. családfát, és 1db. 8 szigetből álló rajzot kellet készítenetek. Egy kis segítség, kinek miből kell még dolgoznia.
Akinek kész van mind a kettő:
Bartus Dóra
Bence Dániel
Hegedű Laura
Kátai Róbert
Molnár Adél
Oláh Barnabás
Tari Debóra
Nekik nem kell csinálni semmit.
Akiknek a családfa van csak kész:
Balázs Dorina
Barna Zita
Boda Boglárka
Bóta Cintia
Dömsödi Dorina
Egri Tímea
Gál Lilla
Lőrinczi Hella
Németh András
Rafael Napsugár
Szeleczki Viktória
Tímár Zsanett
Nekik a 8 szigetet kell megrajzolni, ha már kész jól tedd el, mert be kell majd hozni az iskolába.
Akiknek a 8 sziget van kész:
Bravik Sándor
Fodor Márk
Kovács Adrián
Számukra a családfa megrajzolása van, ha kész szintén jól tedd el, kérni fogom az iskolába.
Akiknek mindkettő:
Jakab Olivér
Smid Boglárka
Tőlük és kérni fogom a két rajzot.
További szép napot. Ne feledjétek napról-napra tanuljatok.
2020. április 16., csütörtök
Német emelt
Kedves gyerekek!
Az előző órán a már tanult berendezési tárgyak neveit ismételtük át, amelyek a szobában fordulnak elő.
Tanuljunk meg még néhány további tárgyat! Írjátok ki a szavakat a szótár füzetbe!
die Terrasse, - n a terasz
das Doppelbett, - en a franciaágy
das Kissen, - a párna
die Bettdecke , -n az ágytakaró ( összetett szó: das Bett az ágy + die Decke - terítő, takaró)
der Nachttisch, - e az éjjeliszekrény ( összetett szó: die Nacht az éjszaka + der Tisch az asztal)
der Kronleuchter, - a csillár
Nézzük a 2. lecke 1. részét!
Itt is találunk néhány ismeretlen szót. Ezeket is írjátok ki!
betreten belépni
ebenfalls szintén
eigen saját
eigenes Zimmer saját szoba
A szöveg olvasását és fordítását, valamint a korábban elküldött nyelvtani anyagot a szokott módon - videochaten keresztül megbeszéljük.
Az előző órán a már tanult berendezési tárgyak neveit ismételtük át, amelyek a szobában fordulnak elő.
Tanuljunk meg még néhány további tárgyat! Írjátok ki a szavakat a szótár füzetbe!
die Terrasse, - n a terasz
das Doppelbett, - en a franciaágy
das Kissen, - a párna
die Bettdecke , -n az ágytakaró ( összetett szó: das Bett az ágy + die Decke - terítő, takaró)
der Nachttisch, - e az éjjeliszekrény ( összetett szó: die Nacht az éjszaka + der Tisch az asztal)
der Kronleuchter, - a csillár
Nézzük a 2. lecke 1. részét!
Itt is találunk néhány ismeretlen szót. Ezeket is írjátok ki!
betreten belépni
ebenfalls szintén
eigen saját
eigenes Zimmer saját szoba
A szöveg olvasását és fordítását, valamint a korábban elküldött nyelvtani anyagot a szokott módon - videochaten keresztül megbeszéljük.
Történelem A falvak és lakói
Kedves 5. évfolyam!
Elérkeztünk az utolsó pontgyűjtő körünkhöz! Rengeteg szép munkát kaptam, ha majd lezárom a pontversenyt, néhányat ide a blogra is felteszek, hogy Ti is tudjatok bennük gyönyörködni!!!
Addig is nézzük a mai óránk anyagát! FALVAK ÉS LAKÓI
A mai órán elsősorban azt fogjuk megvizsgálni, hogy a
középkorban milyen új művelési módokkal
és eszközökkel tették hatékonyabbá
és könnyebbé a termelést? Illetve azt, hogy hol és kik végezték a mezőgazdasági munkákat?
1. Olvasd el a TK. 34. leckéjét (130-132. oldal)!
2. Nézd meg a lecke összefoglalását a következő
diasorozaton:
3. Tekintsd meg a következő VIDEÓTANÁR filmet a leckéről:
4. Oldd meg gyakorlásképpen a következő OKOSDOBOZOS
feladatot:
5. Feladatok PONTOKRA (2 töri órád van a feladatok elvégzésére, kettőt kell megcsinálni, és annak a 2 feladatnak a fotóját kérem a címemre: bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com )
- Rajzolj le / Építs meg egy uradalmat! (15 pont)
- Képzeld el, hogy földesúr vagy, és a birtokod élére
keresel irányítót! Magyarázd el neki, hogy néz ki az uradalom! Minimum 6 mondat (20 pont)
- Középkori jobbágyként mesélj a mindennapjaidról! Elégedett
vagy a sorsoddal? Mennyire könnyű/nehéz az életed? Válaszodat indokold is! Minimum 8 mondat (20 pont)
- Mf. 51/1., 2. és 4. feladat (15 pont)
HATÁRIDŐ: 2020. ÁPRILIS 24., reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Nyelvtan-SzóláSOKK, közmondáSOKK
Kedves Gyerekek!
A tavaszi szünetnek vége, mi egy kis szólásos-közmondásos feladattal kezdjük az idei tanév utolsó nagy nekirugaszkodását!
1. feladat: Ne készülj ma ZOOM-órára, ma csak a füzetben dolgozol.
2. feladat: Oldd meg az alábbi LA-feladatot.
3. feladat: A kész közmondásokat írd le a füzetbe! NE küldd el fotóban!
Jövő héten kedden, 13 órakor találkozunk új tananyaggal a zoomban!
Melinda néni
A tavaszi szünetnek vége, mi egy kis szólásos-közmondásos feladattal kezdjük az idei tanév utolsó nagy nekirugaszkodását!
1. feladat: Ne készülj ma ZOOM-órára, ma csak a füzetben dolgozol.
2. feladat: Oldd meg az alábbi LA-feladatot.
3. feladat: A kész közmondásokat írd le a füzetbe! NE küldd el fotóban!
Jövő héten kedden, 13 órakor találkozunk új tananyaggal a zoomban!
Melinda néni
TERMÉSZETISMERET (7.) 2020.04.16.
Kedves Gyerekek!
A mai új tananyag AZ ÉGHAJLAT ÉS MÓDOSÍTÓ TÉNYEZŐI
1. Ismételten a könyvvel kezdünk. Tk 142-144. oldalt olvasd el.
2. Mikor ezzel megvagy, vedd elő a természetismeret füzetedet és írd le a következő VÁZLATOT:
Cím: Az éghajlat és módosító tényezői
Éghajlat: egy terület átlagos időjárása
Éghajlatot módosító tényezők:
1. Egyenlítőtől való távolság, vagy földrajzi szélesség
-az egyenlítőtől haladva északra és délre a napsugarak hajlásszöge csökken, ezáltal a hőmérséklet is csökken.
2. Óceántól való távolság
- az óceán nyáron hűt, télen fűt, mert nyáron lassabban melegszik fel a vízfelület, ezáltal hűvös levegő áramlik a szárazföld felé. Télen lassabban hűl le a vízfelület ezáltal enyhe levegő áramlik a szárazföld felé.
- valamint az óceánok felől fújó szelek télen-nyáron páradús levegőt szállítanak, ezért a partok közelében mindig több a csapadék, mint a szárazföldek belsejében.
3. Domborzat, vagy tengerszint feletti magasság
- az éghajlat attól is függ, hogy az adott terület milyen magasan fekszik. Minél magasabb annál alacsonyabb a hőmérséklet.
- a hegységek területén a csapadék is több, mert felemelkedésre kényszeríti a levegőt és ebből csapadék hullik.
3. Ha ezzel is kész vagy nyisd ki a munkafüzetedet és töltsd ki a könyved és a vázlatod segítségével.
Mf.: 64. oldal 1,2,3,4,5 feladat
Végezetül fényképezd le a vázlatod és küld el a következő e-mail címre hunyaktermi5b@gmail.com 2020. 04. 20-ig (hétfő). Figyeld a határidőt.
A mai új tananyag AZ ÉGHAJLAT ÉS MÓDOSÍTÓ TÉNYEZŐI
1. Ismételten a könyvvel kezdünk. Tk 142-144. oldalt olvasd el.
2. Mikor ezzel megvagy, vedd elő a természetismeret füzetedet és írd le a következő VÁZLATOT:
Cím: Az éghajlat és módosító tényezői
Éghajlat: egy terület átlagos időjárása
Éghajlatot módosító tényezők:
1. Egyenlítőtől való távolság, vagy földrajzi szélesség
-az egyenlítőtől haladva északra és délre a napsugarak hajlásszöge csökken, ezáltal a hőmérséklet is csökken.
2. Óceántól való távolság
- az óceán nyáron hűt, télen fűt, mert nyáron lassabban melegszik fel a vízfelület, ezáltal hűvös levegő áramlik a szárazföld felé. Télen lassabban hűl le a vízfelület ezáltal enyhe levegő áramlik a szárazföld felé.
- valamint az óceánok felől fújó szelek télen-nyáron páradús levegőt szállítanak, ezért a partok közelében mindig több a csapadék, mint a szárazföldek belsejében.
3. Domborzat, vagy tengerszint feletti magasság
- az éghajlat attól is függ, hogy az adott terület milyen magasan fekszik. Minél magasabb annál alacsonyabb a hőmérséklet.
- a hegységek területén a csapadék is több, mert felemelkedésre kényszeríti a levegőt és ebből csapadék hullik.
3. Ha ezzel is kész vagy nyisd ki a munkafüzetedet és töltsd ki a könyved és a vázlatod segítségével.
Mf.: 64. oldal 1,2,3,4,5 feladat
Végezetül fényképezd le a vázlatod és küld el a következő e-mail címre hunyaktermi5b@gmail.com 2020. 04. 20-ig (hétfő). Figyeld a határidőt.
Angol Normál 04.16.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Remélem Mindenkinek jól telt a szünet és ki tudtátok pihenni Magatokat!
Köszönöm szépen az eddig beküldött feladatokat!
Köszönöm a Szülőknek is a segítséget és az együttműködést! :)
Mai téma: Irregular plurals- A főnevek többes száma: rendhagyó többes számú főnevek
1. Nézzétek meg a videót és másoljátok ki a főnevek egyes és többes számát a VONALAS FÜZETETEKBE!
https://www.youtube.com/watch?v=LwkM2iTudSg&t=48s
- A főnevek elé írjátok oda angolul, hogy miből hány darabot láttok a képen!
- A változást írjátok át pirossal, ahol a szó teljesen megváltozik, ott az egész szót pirossal írjátok le!
- Írjátok le a szavak jelentését is magyarul! Használjatok nyomtatott vagy online szótárt!
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
- KERETEZZÉTEK BE/ SZÖVEGKIEMELŐVEL EMELJÉTEK KI azokat a rendhagyó többesszámú főneveket, amelyek előfordulnak a TK 11.old/ 9. táblázatában!
Pl: 20. one foot- two feet= lábfej- lábfejek,
9. one person- three people-= ember/ személy - emberek / személyek
2. Fényképezzétek le a füzetet és küldjétek el az e-mail címemre 2020. 04.16.19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát kívánok!
Enikő néni
Remélem Mindenkinek jól telt a szünet és ki tudtátok pihenni Magatokat!
Köszönöm szépen az eddig beküldött feladatokat!
Köszönöm a Szülőknek is a segítséget és az együttműködést! :)
Mai téma: Irregular plurals- A főnevek többes száma: rendhagyó többes számú főnevek
1. Nézzétek meg a videót és másoljátok ki a főnevek egyes és többes számát a VONALAS FÜZETETEKBE!
https://www.youtube.com/watch?v=LwkM2iTudSg&t=48s
- A főnevek elé írjátok oda angolul, hogy miből hány darabot láttok a képen!
- A változást írjátok át pirossal, ahol a szó teljesen megváltozik, ott az egész szót pirossal írjátok le!
- Írjátok le a szavak jelentését is magyarul! Használjatok nyomtatott vagy online szótárt!
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
- KERETEZZÉTEK BE/ SZÖVEGKIEMELŐVEL EMELJÉTEK KI azokat a rendhagyó többesszámú főneveket, amelyek előfordulnak a TK 11.old/ 9. táblázatában!
Pl: 20. one foot- two feet= lábfej- lábfejek,
9. one person- three people-= ember/ személy - emberek / személyek
2. Fényképezzétek le a füzetet és küldjétek el az e-mail címemre 2020. 04.16.19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát kívánok!
Enikő néni
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- MF 15/5 (double = dupla), 6 (Present continuous: Li(is/ are) Fi+ing)
- 2B szavai más.+T
- TK 22/1 olv.+válasz ide
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Normál német
Kedves Gyerekek!
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Új feladatotok:
Ellátogatunk az állatkertbe! Im Zoo- az állatkertben
Megismerkedünk az ott élő állatokkal.
Szótárazd ki az állatok neveit a Tk. 99. oldaláról.
2 állatot még adjunk hozzá!
die Vögel-madarak
der Bär-medve
Rajzold le az állatokat a füzetbe, és írd mellé a nevüket!
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Új feladatotok:
Ellátogatunk az állatkertbe! Im Zoo- az állatkertben
Megismerkedünk az ott élő állatokkal.
Szótárazd ki az állatok neveit a Tk. 99. oldaláról.
2 állatot még adjunk hozzá!
die Vögel-madarak
der Bär-medve
Rajzold le az állatokat a füzetbe, és írd mellé a nevüket!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...