2020. március 27., péntek

Angol E

Good morning!

Task 4 today:

  • 1 English across... más.+T
  • MF 12/1, 2
  • TV: M5 - 11:00 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Dicséret mindenkinek a 2heti munkájáért!

Have a nice weekend.

Tóthné VK 

Német emelt

Kedves gyerekek!
Tovább gyakoroljuk az igeragozás, de már kifejezésekben.
Tk. 17./13.a,b,c. ( Fontos: pl. ich spiele Fußball...)
 Az összeillő kifejezéseket  ragozzátok el  a füzetben!( a)feladatnál)
Tk. 16./c) feladat

Kérem a szokott módon elküldeni:
március 30-ig.

rajz emlékeztető 03.27.

Kedves Gyerekek!

A múlt héten kiadott feladat megoldására még egy hetetek áll rendelkezésre.

A  határidő: 2020.04.01.

Várom a rajzokat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com

Jó munkát!

Matematika 03.27.

Sziasztok!

 Péntek, péntek, péntek!

 Két hete vagyunk így együtt, de mégis távol!

Nagyon sokan külditek rendszeresen a házi feladatokat. Határidőt én nem adok, mert úgy gondolom, mivel órarend szerint haladunk, mindig óráról órára kell készülni!
Sokan már a fotóalbumot használjátok,ami nekem és neked is jobb. Ha az emailedben nem találtad meg a meghívót, akkor keresd a fotó jelet(4 ágú szines szélrózsa) a mobilon és a gépen is van. Ha meg van akkor itt a megosztásra kell kattintani és ott a közös album!

Mai óránk témája: Rendszerezés, összefoglalás

Igen jövő héten hétfőn megírjuk az első online dolgozatot! Ne ijedjetek meg nem lesz nehéz. Aki mindig óráról órára gyakorolt a hibákat kijavította annak nagyon-nagyon könnyű lesz.😊

Szeretném, ha  a következő feladatokat megoldanátok a füzetbe! Mégegyszer leírom a füzetbe!

tk 226/1,3(ebből csak az első két sort (egyesre és tizedre)), 5,6,7

Ha kész akkor fotó és küldd!

A játékot, most a végére hagytam !
LearningApps.
Azok akik az én csoportomba voltak, azok betudnak lépni  és az osztálymappában megoldani a feladatot.
Akik nem nálam voltak, azok akkor kapják meg a belépési kódot ha elküldik a fényképeket.

LearningApp,belépés  azonisító, jelszó  osztálymappa

Jó tanulást!
Jó pihenést!

Margó néni




Történelem Kereszténység 1.

Kedves 5. évfolyam!

Tegnap esti (22:07) statisztikátok:



Ha a neved mellett üres mezőt látsz, akkor legkésőbb ma délelőtt 11 órára az okosdobozos feladatokat + a TESZTET is leszel szíves pótolni!!! (S figyelj oda légy szíves, mert hiába oldod meg a feladatot, ha nem írod oda a neved!!!) Az év végi jegyedet is módosíthatja a mostani lustaságod, ezért kérlek vedd komolyan a kéréseimet! (Ha pedig nem a lustaság, hanem egyéb okok miatt nem tudsz vmit megoldani, bátran keress meg facebook-on, közösen keresünk rá vmiyen megoldást… A karantén alatt sem szoktam rá a gyerekhúsra... :) Köszönöm!


Most pedig folytatjuk az anyagot a következő témával: "Kereszténység" .

Tanultuk, hogy a hatalmas Római Birodalomnak sok provinciája volt... Az egyik ilyen provinciája Júdea (TK. 101. oldali térkép) volt, ahol a zsidó nép élt. A zsidókról azt kell tudni, hogy a rómaiakkal (és görögökkel) ellentétben csak egy istenben hittek, éppen ezért ki voltak téve a római hadsereg kegyetlenkedéseinek, ráadásul óriási adókat kellett fizetniük Rómának... A zsidók azonban ebben a kiszolgáltatott és nehéz helyzetben sem adták fel, ugyanis hittek abban, hogy majd hamarosan jön valaki, a MEGVÁLTÓ, aki megszabadítja őket a nyomorúságuktól... Ebben az időben tűnt fel ezen a vidéken Jézus Krisztus, aki tanításaival egy új vallást, a KERESZTÉNYSÉG-et hozta létre... Erről a vallásról fogtok a mai órán információkat gyűjteni! Közben pedig pontgyűjtésre hívlak Benneteket!

1. lépés:
- Olvasd el a 26. leckét (TK: 101-103. old.)
2. lépés:
- Itt látsz 6 db feladatot. Ebből kettőt válassz ki (bármelyik kettőt választhatod), és zsebeld be az utánuk járó pontokat! Megoldásaidat fotózd le és küldd el nekem a: bjfkrisztina5.osztaly@gmail.com e-mail címre!
A FELADATOK MEGOLDÁSA SORÁN BÁRMIT HASZNÁLHATSZ (internet, tankönyv, atlasz, kis szülői segítség)!!!

Íme a feladatok, amelyekből kettőt kell választanod:
- Rajzold le Jézus életét képregény formájában (Pl.: születése, tanításai közben, egy csodatétele, Pilátus előtt, halála, feltámadása) (10 pont)
Minimum 4 részes legyen, különben nem tudok rá pontot adni! Úgyis csinálhatod, hogy egy rajzlapot megfelezel, így arra 2 jelenet/rész is ráfér...
- Gyűjtsél idézeteket Jézus legfontosabb tanításairól! (minimum 5-öt) (5 pont)
- Írd le Jézus 12 tanítványának a nevét! (2 pont)
- Rajzolj le egy rajzlapra ötöt a kereszténység jelképeiből! (hal, kenyér, rózsa stb.) (4 pont)
Ehhez oszd fel a rajzlapot 5 négyzetre, de ha többet tudsz, +pontért rajzolhatsz többet is!
- Írj fogalmazást: „Szemtanúja voltam Jézus egyik csodatételének!” címmel! (Minimum15 mondat) (12 pont)

- Oldd meg a következő feladatot a munkafüzetben: Mf. : 39/2. feladat a,b (5 pont)
                                                                                         

S még mielőtt leszédülnél a székről/ágyról/kanapéról a tetemes munka láttán, szólok, hogy ez két töri óránk anyaga!!! Több mint egy hétig olvasgathatsz és válaszolgathatsz a 6 feladat közül kettőre, mert a határidő jövő hét csütörtök, azaz április 02., reggel 8 óra!!! 


A PONTGYŰJTÉS SZABÁLYAI: 
Az ókori Rómás tesztre és az általad kiválasztott 2 feladatra is pontokat fogok adni, s mint már említettem, ha egy hónap alatt összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst! De lustálkodni sem ér, mert az egy hónap letelte után a pontjaidat átváltom %-ra, s olyan jegyet kapsz... (Pl. ha egy hónap alatt csak 44 pontot tudtál összegyűjteni, akkor az 44 %, azaz kettes lesz...)
Javaslom a határidők beírását a naptáradba (Én is ezt csinálom), mert a későn érkező megoldásokat meg se nyitom!!!! Minden feladatra töriből majdnem egy heted lesz mindig!!!

Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni

Normál német

Hallo!

Tk. 87. o. Fordítsátok le a képek alatti szövegeket!

Mf. 51/2

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...