Kedves Szülők és Gyerekek!
A ma téma: Exercises- Gyakorlás
1. Egészítsétek ki a képen látható kérdéseket a this, that , these, those mutató névmásokkal a VONALAS FÜZETBE!
Írjátok le a kérdésekre a válaszokat is!
2.
A következő linken tis találtok egy feladatot! a honlapon annyiszor
gyakoroljátok, amennyiszer szeretnétek, ki is javítja Nektek.
A VONALAS FÜZETBE írjátok le a helyes mondatokat!
https://agendaweb.org/exercises/grammar/demonstratives/this-that-these-those
3.Fényképezzétek le a füzeteteket és küldjétek el a képet 2020.04.23. 19:00-ig!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
2020. április 23., csütörtök
Informatika 04. 23.
Kedves 5.b!
Sok idő telt el az utolsó informatika házi óta. Remélem mindenki alaposan rákészült a hátralévő időszakra és minden zökkenőmentesen megy majd!
Küldöm is a mai informatika házid:
Sok idő telt el az utolsó informatika házi óta. Remélem mindenki alaposan rákészült a hátralévő időszakra és minden zökkenőmentesen megy majd!
Küldöm is a mai informatika házid:
- Írd le a füzetedbe:
A weblapok címe 3 részből áll, melyeket pontokkal választunk el egymástól.
Pl.: www.google.hu
Hivatkozás (link): weboldalak közötti kapcsolódási pontok, ezekre kattintva új lap jelenik meg.
Lehet szöveg és kép is.
- Jelenítsd meg a www.pedellusinfo.hu/5/vetelkedo.html lapot és az oldalon található linkek segítségével keresd meg, majd válaszolj a füzetedbe a következő kérdésekre:
- Ki volt a biztonsági gyufa feltalálója?
- Hogyan folytatódik a Madárka, madárka ... című népdal?
- Sorold fel az üveg újrahasznosításának lépéseit!
- Folytasd a Code oldalon a 8. leckéig! Itt tudsz belépni: CODE 5.B
A füzetet kérem fényképezni és elküldeni.
A feladatok leadási határideje: 04. 26. (vasárnap)
Jó munkát!
Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com
Német emelt
Kedves gyerekek!
A mai órán folytatjuk a 2. lecke szövegének feldolgozását.
Tk. 22.old.
Gyakoroljátok a szöveg olvasását, fordítását! Az új szavakat tanuljátok meg!
Tk. 27./4. A feladatban lévő igéknek ( telefonieren, liegen, holen, arbeiten, streiten, hören) képezzétek a felszólító módú alakjait a füzetben! (E/2.,T/1.,T/2.,Ö.)
holen - hozni (szabályos ige)
A megoldott feladatokat kérem a szokott módon elküldeni!
Határidő: április 24.
A mai órán folytatjuk a 2. lecke szövegének feldolgozását.
Tk. 22.old.
Gyakoroljátok a szöveg olvasását, fordítását! Az új szavakat tanuljátok meg!
Tk. 27./4. A feladatban lévő igéknek ( telefonieren, liegen, holen, arbeiten, streiten, hören) képezzétek a felszólító módú alakjait a füzetben! (E/2.,T/1.,T/2.,Ö.)
holen - hozni (szabályos ige)
A megoldott feladatokat kérem a szokott módon elküldeni!
Határidő: április 24.
Matematika 04.23.
Sziasztok!
Az előző napokban nagyon ügyesen dolgoztatok (kivéve aki nem)!
Próbáljatok már úgy fényképezni, hogy ne legyen homályos. Egy-két képen nem nagyon látok semmit, ha felnagyítom csak pacákat! Mielőtt elküldöd nézd meg, hogy te mit látsz, eltudod-e olvasni!
Jutalom ma csak játszunk! Nem kell kép csak szabadulj ki a gonosz ORIGÓ fogságából!
Figyelj mert kérdésket is tesz fel most a szörny. Minden pici részletet figyelj meg!
Aki az előző órákon figyelt, jegyzetelt, annak künnyű lesz a 6 kulcsot megszerezni!
Remélem holnap mindenki itt lesz mert kiszabadult!
link:szabadulószoba
Jó játékot, jó tanulást!
Margó néni
Az előző napokban nagyon ügyesen dolgoztatok (kivéve aki nem)!
Próbáljatok már úgy fényképezni, hogy ne legyen homályos. Egy-két képen nem nagyon látok semmit, ha felnagyítom csak pacákat! Mielőtt elküldöd nézd meg, hogy te mit látsz, eltudod-e olvasni!
Jutalom ma csak játszunk! Nem kell kép csak szabadulj ki a gonosz ORIGÓ fogságából!
Figyelj mert kérdésket is tesz fel most a szörny. Minden pici részletet figyelj meg!
Aki az előző órákon figyelt, jegyzetelt, annak künnyű lesz a 6 kulcsot megszerezni!
Remélem holnap mindenki itt lesz mert kiszabadult!
link:szabadulószoba
Jó játékot, jó tanulást!
Margó néni
TERMÉSZETISMERET (9) 2020.04.23.
Kedves Gyerekek!
A mai óra anyaga: Tájékozódás hazánk éghajlati térképén. Ez a tananyag kicsit más, mint a többi, mivel éghajlati térképekről kell adatokat leolvasni, megmagyarázni.
Fontos, mindenkinek ki kell tölteni a munkafüzetét a legszebb írásával, ezután lefényképezed úgy, hogy el tudjam olvasni, és kapni fogsz rá egy megajánlott jegyet. Ez egy próba lesz, természetesen, ha jól sikerült a kitöltés, és szeretnéd a jegyet beírásra kerül az ellenőrzőbe.
Akkor nézzük mit kell csinálni.
1. Vedd elő a tankönyvedet és nyisd ki. Tk.:146-148. oldalon olvasd el a két rövid bekezdést.
2. Ezután írunk egy rövid vázlatot a füzetbe.
Cím: Tájékozódás hazánk éghajlati térképén
Éghajlati térkép: a napsugárzás, hőmérséklet, és a csapadék területi eloszlását jelzik.
Hazánk éghajlata: -szárazföldi
- hideg tél
- meleg nyár
- nagy az évi közepes hőingás
- kevés csapadék, eloszlása egyenlőtlen
3. Ha a vázlattal kész vagy vedd elő a munkafüzetedet és töltsd ki a mf.: 65-66 oldalát a könyv és a vázlat segítségével. Most jön a neheze, ne essél kétségbe mikor meglátod, mit kell csinálni. Egy kis segítség . Mindig olvasd el figyelmesen mit kell kitölteni.
Tehát kinyitod a munkafüzeted és elolvasod az 1-es feladatot. Ezután látod vastagon kiemelve Magyarország évi napfénytartalma, erre a tankönyv 146. oldal Az éghajlati térképek tanulmányozása résznél elkezdődő éghajlati térképek segítségével tudsz válaszolni a mf.-ben lévő kérdésekre. Minden egyes térképhez, amit látsz a könyvben, a munkafüzetben tartozik hozzá egy-egy kitöltés, ami vastagon van írva. 5 térkép a könyvben, 5 vastagon kiemelt bekezdés a munkafüzetben az 1-es feladatnál.
Az 1,2,4,5-ös térképnél a munkafüzetbe azokra a kérdésekre, amelyeknél azt látod leírva, hogy különbség magyarázata, indokold a különbséget, változást, magyarázd meg, ott el kell döntened melyik éghajlat módosító tényező befolyásolja az éghajlatot. Ügye tudod, hogy 3 közül kell kiválasztanod a helyeset, előző lecke. Valamelyiknél többet is lehet írni.
A kitöltésnél földrajzi kifejezéseket használj, mint égtájak, irányok, tájak stb. pl.: délkelet, kelet felé haladva csökken, vagy nő, délkeleti országrész, magasabb, alacsonyabb stb.
A 2-es feladatnál mf.: 66 oldal munkafüzetben lévő kép alapján kell válaszolni.
A 3-dik feladatnál a füzet vázlat segít.
A 4-dik feladatnál szintén a munkafüzetben lévő kép alapján tudsz válaszolni, a,b,c égtáj d város, e égtáj.
Ha kész fényképezed le a kitöltött munkafüzet mindkét oldalát és küld el a hunyaktermi5b@gmail.com e-mail címre 2020. 04. 28-ig (kedd).
A mai óra anyaga: Tájékozódás hazánk éghajlati térképén. Ez a tananyag kicsit más, mint a többi, mivel éghajlati térképekről kell adatokat leolvasni, megmagyarázni.
Fontos, mindenkinek ki kell tölteni a munkafüzetét a legszebb írásával, ezután lefényképezed úgy, hogy el tudjam olvasni, és kapni fogsz rá egy megajánlott jegyet. Ez egy próba lesz, természetesen, ha jól sikerült a kitöltés, és szeretnéd a jegyet beírásra kerül az ellenőrzőbe.
Akkor nézzük mit kell csinálni.
1. Vedd elő a tankönyvedet és nyisd ki. Tk.:146-148. oldalon olvasd el a két rövid bekezdést.
2. Ezután írunk egy rövid vázlatot a füzetbe.
Cím: Tájékozódás hazánk éghajlati térképén
Éghajlati térkép: a napsugárzás, hőmérséklet, és a csapadék területi eloszlását jelzik.
Hazánk éghajlata: -szárazföldi
- hideg tél
- meleg nyár
- nagy az évi közepes hőingás
- kevés csapadék, eloszlása egyenlőtlen
3. Ha a vázlattal kész vagy vedd elő a munkafüzetedet és töltsd ki a mf.: 65-66 oldalát a könyv és a vázlat segítségével. Most jön a neheze, ne essél kétségbe mikor meglátod, mit kell csinálni. Egy kis segítség . Mindig olvasd el figyelmesen mit kell kitölteni.
Tehát kinyitod a munkafüzeted és elolvasod az 1-es feladatot. Ezután látod vastagon kiemelve Magyarország évi napfénytartalma, erre a tankönyv 146. oldal Az éghajlati térképek tanulmányozása résznél elkezdődő éghajlati térképek segítségével tudsz válaszolni a mf.-ben lévő kérdésekre. Minden egyes térképhez, amit látsz a könyvben, a munkafüzetben tartozik hozzá egy-egy kitöltés, ami vastagon van írva. 5 térkép a könyvben, 5 vastagon kiemelt bekezdés a munkafüzetben az 1-es feladatnál.
Az 1,2,4,5-ös térképnél a munkafüzetbe azokra a kérdésekre, amelyeknél azt látod leírva, hogy különbség magyarázata, indokold a különbséget, változást, magyarázd meg, ott el kell döntened melyik éghajlat módosító tényező befolyásolja az éghajlatot. Ügye tudod, hogy 3 közül kell kiválasztanod a helyeset, előző lecke. Valamelyiknél többet is lehet írni.
A kitöltésnél földrajzi kifejezéseket használj, mint égtájak, irányok, tájak stb. pl.: délkelet, kelet felé haladva csökken, vagy nő, délkeleti országrész, magasabb, alacsonyabb stb.
A 2-es feladatnál mf.: 66 oldal munkafüzetben lévő kép alapján kell válaszolni.
A 3-dik feladatnál a füzet vázlat segít.
A 4-dik feladatnál szintén a munkafüzetben lévő kép alapján tudsz válaszolni, a,b,c égtáj d város, e égtáj.
Ha kész fényképezed le a kitöltött munkafüzet mindkét oldalát és küld el a hunyaktermi5b@gmail.com e-mail címre 2020. 04. 28-ig (kedd).
Nyelvtan- A szavak szerkezete
Kedves Gyerekek!
Ma folytatjuk a szavak vizsgálatát. Múlt órán a toldalékfajták közül megismertük a képzőt, a jelet és a ragot.
Most gyakorolni fogunk!
Írd fel a füzetedbe a mai dátumot, majd az alábbi szöveget:
FELADAT:
1. Másold le NAGYON PONTOSAN az alábbi szöveget a füzetbe:
Hogyan kerülnek az állatok az állatkertbe?
A vadon élő állatokat különféle módon fogják be. Például lasszóval, altató puskával vagy éjjeli fényszórós vadászattal.
A befogott állatokat úgy szállítják, ahogy a nagyságuk és az életmódjuk megkívánja. A rovarok kis dobozokban, a halak nejlonzsákokban utaznak a repülőgépen. A nagyobb testű madarak és emlősök ládákban vonatoznak.
Utazás közben gondoskodni kell az állatokról, hogy épségben, egészségesen érkezzenek meg. Ha például a víziló bőrét nem locsolgatná a kísérő, akkor a bőr kiszáradna és megsérülne.
Bálnát még senki nem látott az állatkertben. Vajon miért nem?
2.
Keress 2 példát
összetett szóra (jelöld az elő- és utótagot is):
egyszerű szóra:
toldalékos szóra:
3.
Az alábbi szavakat bontsd szóelemekre (szótő+milyen toldalékok vannak rajta):
dobozokban:
nagyobb:
vonatoznak
állatokat:
lasszóval:
épségben:
látott:
A heti 3 nap feladatait (április 21-22-23.) most fotózd le és küldd el a gondameli5@gmail.com címre! Határidő: április 28. kedd!
Ma folytatjuk a szavak vizsgálatát. Múlt órán a toldalékfajták közül megismertük a képzőt, a jelet és a ragot.
Most gyakorolni fogunk!
Írd fel a füzetedbe a mai dátumot, majd az alábbi szöveget:
FELADAT:
1. Másold le NAGYON PONTOSAN az alábbi szöveget a füzetbe:
Hogyan kerülnek az állatok az állatkertbe?
A vadon élő állatokat különféle módon fogják be. Például lasszóval, altató puskával vagy éjjeli fényszórós vadászattal.
A befogott állatokat úgy szállítják, ahogy a nagyságuk és az életmódjuk megkívánja. A rovarok kis dobozokban, a halak nejlonzsákokban utaznak a repülőgépen. A nagyobb testű madarak és emlősök ládákban vonatoznak.
Utazás közben gondoskodni kell az állatokról, hogy épségben, egészségesen érkezzenek meg. Ha például a víziló bőrét nem locsolgatná a kísérő, akkor a bőr kiszáradna és megsérülne.
Bálnát még senki nem látott az állatkertben. Vajon miért nem?
2.
Keress 2 példát
összetett szóra (jelöld az elő- és utótagot is):
egyszerű szóra:
toldalékos szóra:
3.
Az alábbi szavakat bontsd szóelemekre (szótő+milyen toldalékok vannak rajta):
dobozokban:
nagyobb:
vonatoznak
állatokat:
lasszóval:
épségben:
látott:
A heti 3 nap feladatait (április 21-22-23.) most fotózd le és küldd el a gondameli5@gmail.com címre! Határidő: április 28. kedd!
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Thank You.Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2
- 2C 2.r. más.+T ''work'-ig
- TK 24/1a olv.
- TK 24/3 1:+ 2:- Jelöld az állatokat!
- TK 24/4 olv.+válasz ide.
- TK 25/5a Egészítsd ki a szöv-ből! (Present simple/continuous) Húzd alá az igei részt és az utalást a szokott vonallal!
- TK25/5b nézd meg a Füz-ben a 2 igeidőt! Húzd alá az utalást, írd be az igei részt, majd azt is húzd alá a megfelelő vonallal!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Thank You.Have a nice day.
Tóthné VK
Normál német
Sziasztok!
Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.
Most az erdőbe megyünk kirándulni. Megismerjük az ott élő állatokat, növényeket. Írjátok ki a nevüket a szótárba németül és magyarul!
Tk. 103.o.
Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.
Most az erdőbe megyünk kirándulni. Megismerjük az ott élő állatokat, növényeket. Írjátok ki a nevüket a szótárba németül és magyarul!
Tk. 103.o.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Kedves Gyerekek! Új témakört kezdünk. 1. Írd fel a füzetedbe a mai dátumot ! Írd fel a címet is: A SZAVAK SZERKEZETE 2. Olvasd el és...
-
Kedves Gyerekek! Kiegészítjük az eddigi tudásunkat. Eddig megtanultuk, hogy a szavakat szerkezetük szerint 2 csoportra osztjuk (összetett,...
-
Kedves Gyerekek! Tovább gyakorlunk, hogy minél jobb legyen a holnapi felmérő! 1. https://wordwall.net/hu/resource/1013689/helyes%C3%ADr%C...